Šta jesti tokom putovanja

Verujem da i vas muči dilema šta jesti tokom putovanja. Praktikovanje određenog režima ishrane dok ste na putu može da bude veoma teško. Ukoliko ne napravite plan, doći ćete u iskušenje da u momentima kada ste gladni pojedete nešto što inače ne biste.

Da se to ne bi dogodilo, pročitajte, ali i primenite moje savete o tome šta jesti tokom putovanja, kako da organizujete ishranu prilikom putovanja, te unapred pripremite i ponesete zdrave obroke sa sobom.

Hidratacija

Izuzetno je važno da budete dovoljno hidrirani u toku putovanja. Opšte je poznato da se redovnim konzumiranjem vode smanjuje žudnja za hranom, jer naše telo ne prepoznaje žeđ dok ne postanemo dehidrirani, već prvobitno šalje signaal da smo gladnii. Ukoliko naviknete da pijete u proseku oko 1,5 do 2 litre vode svakodnevno, imaćete manju potrebu za grickanjem hrane. Najčešće ljudi izbegavaju da se hidriraju tokom putovanja zbog česte potrebe da mokre. Ovo ne treba da bude razlog da svom telu uskratite neophodnu količinu tečnosti. S obzirom na to da se avionom najčešće putuje na daleke destinacije, te da možemo da se odlučimo za napitak po izboru, uvek se odlučujem za negaziranu vodu i čaj (bez šećera i mleka).

Sveže voće ili povrće

Odlično bi bilo da sa sobom ponesete sveže voće i povrće, i time izbegnete nezdrave grickalice i sendviče koji se mogu kupiti u restoranima na aerodromu. Jednostavan, a zdrav obrok – sveže voće i povrće savršeno je za užinu. Birajte vrste koje lako možete oguliti i pojesti, a koje nemaju intenzivan miris koji bi smetao putnicima oko vas. Stoga preporučujem banane, grožđe, jabuke, kajsije, baby šargarepe i dr.

Kompletan obrok

Za kompletan obrok najbolje opcije su voćne salate, sendviči sa humusom, sejtanom i povrćem ili nečim drugim po vašoj želji, bezglutenska testenina sa povrćem i tome slično. Pri pakovanju, odlučite se za jednokratne ambalaže koje kasnije možete baciti. U slučaju dužeg layover-a, ukoliko morate da jedete na aerodromu, ne pristajte na ponudu prvog restorana koji ugledate. Na većim aerodromima širom sveta u ponudi su različite opcije. Salatu, supu, potaž, smuti ili sveže voće uvek možete pronaći.

Za podizanje energije

Možda ćete, nakon nekoliko sati putovanja, osetiti da vam je pala energija. U tom slučaju imajte kod sebe spremnu mešavinu omiljenih orašastih plodova i semenki, koji će vas zasititi, ali i pružiti vam potrebnu energiju. Moja omiljena kombinacija su bademi, suncokretove semenke i brusnice.

Dok boravite na željenoj destinaciji

Kada stignete na željenu destinaciju ne preskačite doručak. Ukoliko preskočite prvi obrok, stvarate tendenciju da pojedete mnogo više hrane u toku dana, i to npr. u 13h, potom u 16h, u 19h, u 22h i možda i kasnije u zavisnosti od toga kada ćete otići na spavanje. U toku poslednjih nekoliko godina najčešće putujem preko Airbnb-a, jer u iznajmljenom stanu koji ima opremljenu kuhinju mogu da pripremim obroke kada mi se ne jede u restoranu. Sa sobom obično nosim ovsene pahuljice, cimet, godži bobice, sirovi kakao (sve spakovano u malim količinama, dovoljno za dane koje provodim na putovanju), a potom u lokalnoj prodavnici kupujem sveže voće, povrće, konzerve mahunarki (bez šećera), jaja, biljna nezaslađena mleka i sve što mi je potrebno da bih imala dobro izbalansirane obroke. Često sa sobom nosim blender, jer mi smuti veoma prija kao zamena za poslastice sa rafinisanim šećerom.

Dok ste na putovanju, istražite koji su začini karakteristični za podneblje gde se nalazite. S obzirom na to da su oni veoma laki za nošenje, neće vam oduzeti puno mesta, a u njima ćete moći da uživate kada se vratite kući i time unapredite ukus svojih jela.

Za konkretan predlog kako organizujem svoju ishranu kada na godišnjem odmoru ne boravim u all inclusive hotelu pogledajte klikom ovde.