Kako da pripremite obroke unapred?

Ukoliko nemate vremena da kuvate svakog dana, a i dalje želite da se hranite zdravo, rešenje je da pripremate obroke unapred. Evo i kako.

Šta se podrazumeva pod pripremom obroka unapred?

Priprema obroka ili meal prep je koncept pripreme celih obroka ili jela unapred.

Posebno je popularan među zaposlenima, jer pripremom hrane unapred možete da uštedite vreme i novac.

Imajući pri ruci obroke koje ste pripremili ranije, možete da uspostavite kontrolu nad tim šta unosite u organizam. Na ovaj način ćete izbeći nezdrave opcije, naročito u trenucima kada ste iscrpljeni ili preopterećeni obavezama.

Najbolji način da planirate unapred je da prvo odlučite na koje obroke želite da se fokusirate i koji način pripreme obroka odgovara vašem životnom stilu.

Zatim odredite broj doručaka, ručkova i večera, koje bi trebalo da pripremite za naredne dane ili za neki kraći vremenski period.

U okviru moje ”Meal prep radionice kuvanja” kuvaćete zajedno sa mnom za tri dana unapred, te naučiti brojne trikove koji će vam olakšati pripremu hrane, te vam pomoći da se zdravo hranite na duže staze.  Na sledeću radionicu kuvanja se možete prijaviti putem linka.

Benefiti meal prep koncepta

1. Ušteda vremena

Pripremom obroka unapred možete da uštedite vreme. Ukoliko pripremate hranu za najmanje tri dana unapred, nećete imati potrebu da kuvate svakog dana, pa to vreme možete da iskoristite za nešto drugo – odmor, druženje i slično.

2. Ušteda novca

Kada kupujete namirnice na veliko, odnosno kada kupujete odjednom hranu za više obroka, možete dugoročno uštedeti novac. Takođe, ako vas kod kuće čeka gotov obrok, manja je verovatnoća da ćete naručiti hranu ili jesti u restoranu.

3. Izbor kvalitetnije hrane

Kada pripremate obroke unapred imate više vremena da vodite računa o namirnicama koje konzumirate. Birajte obroke koji sadrže različito povrće, voće, namirnice bogate proteinima, kao i različite složene ugljene hidrate poput integralnog pirinača, kinoe ili batata.

Različiti načini pripreme hrane unapred

Koji način pripreme hrane unapred će vam najviše odgovarati zavisi od vaših ciljeva i dnevne rutine. Najpopularniji načini za pripremu obroka uključuju:

Priprema celih obroka unapred

Pod pripremom celih obroka unapred podrazumeva se priprema jela koja možete čuvati od dva do tri dana u frižideru, te zagrejati po potrebi.

Kuvanje u serijama

Kuvanje u serijama podrazumeva kuvanje odnosno pripremu određenih namirnica, zatim njihovu raspodelu na pojedinačne porcije.

Priprema sastojaka za kuvanje unapred

Reč je o pripremi sastojaka potrebnih za određene obroke unapred kako biste skratili vreme kuvanja.

Kako da smanjite vreme pripreme hrane?

Držite se rasporeda

Priprema obroka najbolje funkcioniše kada se držite redovnog rasporeda. Ako tačno znate kada ćete kupovati namirnice i pripremati obroke, uspostavićete dobru rutinu.

Izaberite pravu kombinaciju recepata

Odabir prave kombinacije recepata pomoći će vam da budete efikasniji u kuhinji.

Da biste uštedeli vreme, izaberite recepte koji zahtevaju različite metode kuvanja. Ako imate previše recepata za koje je potreban isti uređaj ili aparat (poput rerne ili blendera), ograničite broj jela koja možete pripremiti odjednom.

Organizujte vreme za pripremu i kuvanje

Dobro osmišljen tok kuvanja će vam uštedeti mnogo vremena u kuhinji.

Da biste najbolje organizovali vreme pripreme i kuvanja, počnite sa receptom koji zahteva najduže vreme kuvanja. Ovo je često supa ili obrok koji je potrebno peći u rerni. Dok se taj obrok priprema, fokusirajte se na ostalo.

Hladna jela ostavite za kraj, jer se lako mogu napraviti dok se druga jela kuvaju.

Sastavite šoping listu

Kupovina namirnica može biti veliki gubitak vremena ukoliko ne znate šta vam je sve potrebno. Zato pre odlaska u supermarket ili na pijacu napišite spisak namirnica, koje su vam potrebne za pripremu određenih obroka, i držite se njega.