Kako pravilno meditirati

Vežbe meditacije podstiču opuštanje tela i predstavljaju jedan od najboljih načina za borbu protiv svakodnevnog stresa. Kako pravilno meditirati, pročitajte u nastavku.

Meditacija se može definisati kao smireno stanje organizma koja za glavni cilj ima umirivanje i opuštanje uma. U drevnim religijama, naročito istočnim, predstavlja duhovnu disciplinu i veštinu koncentracije na unutrašnja, mentalna stanja, kao i mistični doživljaj stapanja sa onostranim svetom.

U popularnoj kulturi savremenog doba meditacija jeste jedna od tehnika psihološke relaksacije, a praktikuje se u okviru različitih programa koji su usmereni na neutralizaciju posledica stresnog života.

Budući da je stres, kojem smo u današnje vreme svi izloženi, glavni okidač za brojne bolesti, veoma je važno da pronađemo način kako da ga svedemo na minimum.

Meditacijom ćete umanjiti lučenje hromona stresa, smiriti nervni sistem, i vremenom ga učiniti otpornijim na stres. Ovu tehniku bi trebalo praktikovati mesecima i godinama pre nego što osetite njene blagodeti. Ona predstavlja spor, lagan, ali siguran proces dostizanja unutrašnjeg mira. Evo kako pravilno meditirati kod kuće.

MEDITACIJA KOD KUĆE

1. Pronađite svoj kutak

Pre svega, trebalo bi da pronađete neko mirno mestu u vašem domu gde vas niko neće ometati, da biste se u potpunosti opustili i isključili.

2. Udobno se smestite

Sedite na pod i prekrstite noge. Važno je da vam kičma stoji uspravno, a da su kolena na podu. Ukoliko to ne možete da izvedete u prvi mah, poslužite se jastukom tako što ćete se osloniti na njega.

3. Dišite

Meditaciju započnite vežbom disanja. Udahnite i izdahnite deset puta, ali se trudite da ne utičete na disanje, nego da se ono dešava prirodno. Radite ovo dvadesetak minuta, dva puta dnevno.

4. Prepustite se

Nemojte odmah očekivati rezultate. Budite strpljivi, ali uporni. Trudite se da ignorišete zvukove iz okoline. To ćete vremenom naučiti.

5. Budite redovni

Trudite se da vam ovaj vid opuštanja pređe u naviku. Najbolje bi bilo da meditirate ujutru i uveče, ali možete sami pronaći koji deo dana vam najviše odgovara.

Meditacijom nećete samo umanjiti svakodnevni stres, već ćete poboljšati zdravlje celokupnog organizma. Prema brojinim istraživanjima ova tehnika može pomoći u borbi s brojnim bolestima, poput hroničnih bolova, depresije, migrene, visokog krvnog pritiska i brojnih drugih.