Šta sve možete piti umesto kafe?

Kao što već znate, kafu ne pijem gotovo 13 godina. Ali to ne znači da i vi treba u potpunosti da je se odreknete. Važno je samo da ne preterujete. Ali ukoliko odlučite da je isključite is ishrane, evo šta možete da pijete umesto kafe.

U nekim situacijama šolju ovog kofeinskog napitka možete zameniti različitim kombinacijama, koje će vam jednako pružiti neophodnu energiju, a u čijim će te ukusima, garantujem, uživati.

Meni su omiljeni biljni čajevi, koji imaju pozitivno dejstvo na digestivni trakt. Umiruju nervozna creva i štite od infekcija. Osim njih, volim da, s vremena na vreme, popijem i neki od ovih napitaka.

Mleko od kurkume

Umesto kafe možete da pijete mleko od kurkume. Kurkuma je odlična za oporavak organizma jer ima antizapaljenska dejstva i sadrži brojne antioksidanse. Obiluje raznim hranljivim sastojcima, a fantastičnog je ukusa u kombinaciji sa cimetom i đumbirom.

Sastojci:

– 1 čaša bademovog ili kokosovog mleka
– ½ kašičice kurkume
– ½ kašičice cimeta
– prstohvat začina kajenske (ljute) paprike
– prstohvat mlevenog đumbira ili komadić svežeg đumbira (izrendanog)
– 1 kašičica kokosovog ulja
– 3-6 kapi vanila ekstrakta

Priprema:

Zagrejte mleko na šporetu, zatim dodajte ostale sastojke i promešajte. Kada se svi sastojci sjedine sklonite sa ringle i servirajte u vašu omiljenu šolju.

Napitak sa ukusom bundeve

Odličan napitak umesto kafe je i onaj sa ukusom bundeve. Zahvaljujući đumbiru i sirovom orgnskom kakaou obezbedićete dovoljnu količinu antioksidanasa, nepohodnu za pravilno funkcionisanje organizma. Upravo je đumbir taj koji će vas ugrejati, a sadrži i snažno antiinflamatorno jedinjenje zvano gingerol, koji pomaže u prevenciji određenih vrsta karcinoma, kao što su rak jajnika i debelog creva, ali i bolesti poput artritisa, bolova u mišićima i zglobovima.

Iz proteina od bundeve dobićete dovoljnu količinu vlakana koja pospešuju varenje, dok će vam kokosovo ulje pružiti masti, nepohodne za proizvodnju energije.

Sastojci:

– 1 kašičica sirovog organskog kakaoa
– ½ kašičice mlevenog đumbira
– 1 šolja bademovog mleka
– 1 kašičica javorovog sirupa
– 1 kašičica kokosovog ulja
– 1 kašičica bundevinog proteina

Priprema:

Sve sastojke pomešajte u jednoj šerpi i ostavite da proključaju. Nakon toga, spijate napitak u šolju i prepustite se uživanju.

Mleko od banane i badema

Banana sadrži brojne hranljive sastojke, koji će vam pružiti energiju, neophodnu za obavljanje svih zadataka tokom napornog dana.

Sastojci:

– 1 banana
– 2 šake badema potopljenih preko noći
– 1 l filtrirane vode

Priprema:

Pomešajte sve sastojke i blendirajte ih dok ne dobijete glatku tečnost. Dobijeno mleko procedite, te prespite u staklenu flašu i čuvajte u frižideru do 2 dana.

Aromatična voda

Ove vode birajte u toplim danima, jer će rashladiti organizam. Možete da kombinujete sastojke po želji, dok je postupak pripreme uvek isti.

Sastojci:

– 1 grejp isečen na kolutove
– nekoliko listova sveže majčine dušice

Priprema:

Isecite grejp na tanke komade. Stavite ih u teglu punu vode sa nekoliko listova sveže majčine dušice. Ovaj napitak je zaista osvežavajući.

Zeleni napitak od krastavca

Ovim napitkom ćete hidrirati organizam. Osim toga, krastavac predstavlja izuzetan diuretik koji pospešuje izlučivanje tečnosti i toksina iz organizma.

Sastojci:

– 1 ½ krastavac
– sok od 2 limete
– 2 kašike javorovog sirupa
– nekoliko listova sveže nane
– šolja vode

Pripema:

Iscedite limete, zatim njihov sok stavite u blender sa ostalim sastojcima. Krastavac prethodno ogulite. Blendirajte dok ne dobijete glatku smesu, sipajte napitak u čašu ili omiljenu staklenu teglu i uživajte.