10 letnjih namirnica koje treba da se nađu na vašem jelovniku

Da biste uspostavili balans organizma potrebno je da pratite promene u prirodi, te da u skladu sa njima planirate obroke. U letnjim danima, kada su temperature izuzetno visoke, telu najviše prija hrana koja će ga rashladiti, hidrirati, te zaštiti od sunca. Stoga, 10 letnjih namirnica, koje poseduju ova svojstva, obavezno uključite u jelovnik.

10 letnjih namirnica koje bi trebalo da konzumirate

1. Lubenica

Budući da sadrži gotovo 95% vode, lubenica je odlična za hidrataciju organizma. Gasi žeđ, povoljno deluje na rad probavnih organa, a podstiče i izlučivanje viška vode iz organizma. Izuzetno je ukusna jer sadrži oko 6% šećera. Osim toga, bogata je likopenom, koji štiti kožu od štetnog uticaja sunčevih zraka.

2. Paradajz

Osim lubenice i paradajz sadrži karotenoid likopen koji vam može pomoći da zaštitite kožu od opekotina od sunca. Osim toga izuzetno je bogat brojnim drugim hranljivim sastojcima, koji su neophodni organizmu za optimalno funkcionisanje.

3. Zeleni čaj

Zeleni čaj je odličan za hidrataciju tela. Sadrži antioksidanse, minerale i hranljive materije koji mogu poboljšati celokupno zdravlje organizma. Preporučujem vam da tokom leta rashladite ledenim zelenim čajem umesto hladnim gaziranim pićima.

4. Bobičasto voće

Kupine, borovnice, maline i brusnice su vrlo alkalne. Prema tradicionalnoj kineskoj medicini stvaraju hladnu energiju u telu. Sadrže veliku količinu vode, pa odlično hidriraju organizam. Pored brojnih vitamina i minerala, sadrže i različite organske kiseline, koje imaju pozitivan uticaj na telo. Osim toga, zahvaljujući flavonoidima, borovnice povećavaju protok krvi u koži, te smanjuju osetljivost kože na svetlost, što poboljšava zdravlje i izgled kože.

5. Zeleno lisnato povrće

Trudite se da tokom leta jedete što više svežeg zelenog lisnatog povrća, poput zelene salate, baby spanaća, matovilca i rukole. Ovo povrće prepuno je karotenoida, antioksidanasa i folata. Takođe sadrži brojne vitamine i minerale, zahvaljujući kojima jača imunološki sistem i krvnu sliku. Odlično je i za detoksikaciju organizma jer sadrži hlorofil, koji eliminiše štetne materije iz tela.

6. Breskve

Jedne od nezaobilaznih letnjih namirnica su svakako breskve. Osim što osvežavaju organizam, sadrže i velike količine vitamina A i C, zahvaljujući kojima pozitivno utiču na zdravlje i izgled kože. Takođe su bogate biljnim vlaknima, koja poboljšavaju probavu.

7. Losos

Osim što je bogat omega 3 masnim kiselinama, koje su ključne za razvoj mozga i nervnog sistema, losos sadrži i vitamin A, koji jača imunološki sistem, te pozitivno utiče na zdravlje očiju i kože. Takođe predstavlja odličan izvor proteina.

8. Citrusi

Citrusi nisu dobri samo za detoksikaciju i imunitet, već imaju i neverovatan uticaj hlađenja na telo. Osim toga pomažu neutralizaciji slobodnih radikala, pojačavaju odbrambeni sistem organizma, stimulišu rad creva i snižavaju nivo lošeg holesterola u krvi.

9. Avokado

Avokado je zdrav i ukusan izvor mononezasićenih masti, folata i vlakana. Osim toga, sadrži veliku količinu različitih minerala i vitamina, a bogat je i glutationom, antioksidansom koji pospešuje rad jetre i pomaže joj u otklanjanju štetnih materija iz organizma.

10. Krastavac

Ovo niskokalorično povrće sadrži veliku količinu vode, pa odlično hidrira organizam. Osim toga, krastavac je bogat vitaminom C, a sadrži i gotovo sve vitamine iz grupe B i karoten. Bogat je salicilnom kiselinom koja smiruje upale, te ima pozitivno dejstvo na zdravlje mišića i kostiju.