3 najzdravija ulja za kuvanje

Nerafinisana ulja, koja predlažem da koristite za kuvanje, pozitivno utiču na zdravlje organizma, smanjuju upalu i veoma su ukusna. U ovom blogu vam predstavljam 3 najzdravija ulja za kuvanje, koja bi trebalo da imate pri ruci u svojoj kuhinji.

Svako ulje ima različitu tačku dimljenja. Tačkom dimljenja zovemo temperaturu na kojoj ulje počinje da gubi svoja korisna svojstva. Ukoliko se ona pređe, dolazi do stvaranja štetnih materija, koje se potom unose kroz pripremljenu hranu.

Ako želite da iskoristite sve benefite ulja, preporučujem vam da ne prekoračujete pomenute temperature tokom termičke obrade.

U nastavku potražite 3 najzdravija ulja za kuvanje.

Maslinovo ulje

Sve vrste maslinovog ulja se prave tako što se, nakon gnječenja i presovanja, iz maslina odvaja ulje od vode. Međutim, u odnosu na specifičnosti načina proizvodnje, razlikuje se nekoliko vrsta maslinovog ulja, i to su: ekstradevičansko maslinovo ulje, devičansko maslinovo ulje, rafinisano maslinovo ulje i ulje od komine. Najzdravijim oblicima maslinovog ulja smatraju se ona koja su ekstradevičanska ili devičanska. Preporučujem da ih koristite kao salatna ulja ili za kratku termičku obradu koja ne prekoračuje tačku dimljenja od 191 °C. Rafinisano maslinovo ulje i ulje od komine smatraju se manje kvalitetnim opcijama, ali su, samim tim što su rafinisana, pogodna za kuvanje/pečenje na višim temperaturama i cenovno pristupačnija. Možete ih koristiti za dinstanje, pečenje, prženje, pohovanje i za marinadu.

Kokosovo ulje

Kokosovo ulje je čvrstog stanja na sobnoj temperaturi, što znači da nije idealno za dresinge. Preporučujem vam da ga koristite za kuvanje, dinstanje i prženje, dakle za termičku obradu. Tačka dimljenja rafinisanog kokosovog ulja iznosi 232 °C, dok je tačka nerafinisanog kokosovog ulja 177 °C. Ovo ulje hrani pruža posebnu aromu.

Ulje avokada

Ulje avokada ima visoku tačku dimljenja – oko 255 °C, višu od svih biljnih ulja, a prilikom prženja ne proizvodi toksične materije. Može se koristiti kao dresing za salatu, ali i kao ulje za termičku obradu. Na ulju avokada možete da dinstate, pržite, pčete i pohujete, a odlično je i za marinadu. Blagog je ukusa, sličnog uljima koštunjavih plodova.

Sviđaju li vam se ovi saveti?

Kupovina zdravih namirnica može biti zbunjujuća, s obzirom na sve opcije koje postoje na tržištu. Zbog toga sam napisala knjigu ”Vodič za kupovinu hrane”, koja će vam pružiti informacije o tome kako kupovati hranu, a da to bude ekonomično, osvešćeno i kvalitetno.