Kako sam rešila PCOS i insulinsku rezistenciju za samo tri meseca

Prenosim vam iskustvo svoje klijentkinje koja je uspela da reši zdravstvene probleme pridržavajući se Terra health coaching programa. Evo kako je rešila sindrom policističnih jajnika PCOS i insulinsku rezistenciju.

Tromesečni Terra health coaching program upisala sam zbog sindroma policističnih jajnika – polycystic ovary syndrome (PCOS). Da imam ovaj problem otkrila sam sa 19 godina kada jedan mesec nisam dobila menstruaciju. Nakon ginekološkog pregleda ustanovljeno je da imam policistične jajnike. Nakon toga, odradila sam i testove krvi za insulin (analiza insulina na prazan stomak i dva sata nakon opretećenja glukoze 75 g) i zaključeno je da se radi o insulinskoj rezistenciji (koja se smatra potpuno normalnom i bezopasnom). Vrlo rano sam započela terapiju lekovima. Nakon 6 meseci uzimanja medikamenata počela sam i da postepeno korigujem ishranu (na principu: bez belog brašna, sećera (fruktoza da), bez mleka, ali mlečne proizvode sam smela da jedem). Nakon 9 meseci od početka terapije i uz ishranu ciste su se smanjile, a neke i nestale.

Međutim, kao devetnaestogodišnjakinja nisam u potpunosti shvatala u kakvom je stanju moj organizam pa sam prekinula terapiju, ali sam okvirno pokušala da se držim principa zdravije ishrane.

Zdrav način ishrane

Deset godina kasnije (sa svojih 29) rešila sam da se vratim na terapiju i zdraviji način ishrane. Odličila sam da konačno rešim PCOS i insulinsku rezistenciju. Godinu dana nisam imala specijalne rezultate. Kao samouka sve više sam se bavila zdravom ishranom, ali sam se zavrtela u krug zahvaljujući raznim teorijama na interentu i na kraju nisam znala šta treba, a šta ne treba da jedem. Bila sam sluđena informacijama. Znala sam da je ključ u zdravoj ishrani, ali nisam znala kako da je sprovedem.

Do informacija o Tatjani Popović došla sam preko Instagrama. Niko nije na pristupačan način pričao o insulinskoj rezistenciji, nego je sve bilo dvosmisleno, skriveno, a neka od stručnih mišljenja nisu jednostavo imala logike. Jedino koga sam primetila da o tome otvoreno i smisleno priča je Tatjana Popović. Nakon Instagram objava i live video snimka videla sam da je i na sajtu objavila da održava Seminar o inulinskoj rezistenciji i dijabetesu. Nakon te objave kontaktirala sam Tatjanu i razgovarale smo o mogućnostima saradnje. Rečenica koja mi je ostala u sećanju je: ”Niko te drugi neće umesto tebe same učiniti zdravom, a i kako ćeš ti moći drugome da pomogneš ako ti sama nisi zdrava?”

Moje stanje pre i posle programa

Pre programa bila sam nezadovoljna jer nisam mogla da rešim PCOS i insulinsku rezistenciju. To me je psihički opterećivalo, a dodatno me je opteretio i problem sa cistama jer sam se zahvaljujući tome i ugojila. Imala sam u talasima periode umora, ali sam to ignorisala i pokušavala da rešim većom količinom kafe dnevno. Što sam bila umornija, pila sam sve više i više kafe. Nisam imala snage da ustanem ujutru. Danas se osećam zdravo i srećno, bez viška kilograma. Talasi umora i sada dođu jer je takva prirodna mog posla, ali sada shvatam koji faktori izazivaju taj umor, a to je najčešće naporan dan. Kafu više ne pijem, već u naletu umora jednostavno odmorim. Ujutru sam odmorna i imam snage za ceo dan.

Promene koje sam sprovela

Pratila sam Tatjanine savete:
– bez glutena
– bez šećera, fruktoze, meda
– bez mleka i mlečnih proizvoda
– bez zaslađivača osim jakon i agava sirupa i kokosovog šećera
– lista namirnica sa niskim glikemijskim indeksom

Trenirala sam redovno i pre programa ali uz program sam dobila dodatne vežbe koje su me motivisale da bolje koncipiram svoje treninge. Definisala sam obroke i pratila satnicu, nakon 2 nedelje organizam je sam tražio u pravo vreme hranu. No stres – ali ozbiljno, na ovome još radim.

Suplemetni koje sam koristila u toku programa

– kvalitetan multivitamin (uveče i ujutru jer je takvo doziranje bilo na pakovanju)
– minimum od 250 do 500 mg omega 3 masnih kiselina dnevno
– 1.000 do 2.000 IUS vitamina D3 svaki dan
– 600 mg alfa lipoinska kiselinu jednom dnevno
– 200 mcg hrom pikolinat
– 125 do 250 mg cimeta uz doručak i uz večeru

Konsultovala sam se sa farmaceutima i sa Tatjanom koje suplemente iz inostranstva da koristim.

Mišljenje lekara nakon drastične promene u rezultatima

Doktorka u Srbiji je znala da sam na posebnom režimu zdrave ishrane jer sam joj otvoreno to i rekla. Rezultati prema njenom zaključku: besprekorni! Čak je i doktorka u Nemačkoj, koja je na ultrazvuku prvi put videla moje jajnike nakon terapije, rekla da ona smatra da ja uopšte ni nemam PCOS (nije mogla da vidi ciste jer ih više nije ni bilo, a test na insulin u krvi nije ni radila).

Organizacija i disciplina oko kuvanja

Bilo je veoma izazovno organizovati se oko kuvanja jer sam odlučila da 3 meseca programa uradim svesno, u veoma zahtevnom periodu života gde sam imala više nego ikad poslovnih putovanja, svoje venčanje i stresnih projekata. Ovo sam uradila ciljano. Sada nakon stresnog perioda mogu još više i lepše da se posvetim ishrani, ali uvek ću znati da mogu da izdržim i istrajem u svim situacijama, što me dodatno motiviše. Disciplinovana sam bila što se tiče ciljeva sve vreme programa, sem jednog dana kada je bilo venčanje. Taj dan sam odlucila da napravim izuzetak što se hrane tiče. Uživala samu u ukusima, ali je moj stomak to jako teško podneo. Sledeći dan sam primetila veliku fizičku promenu kao da je telo zadržalo svu vodu koju sam taj dan popila, oči su mi bile natečene i bila sam veoma umorna. Sve se vratilo u normalo već posle 3 dana.

Podrška health coacha mnogo znači

Veoma je važno da je neko uz vas, iako sam na početku mislila da ću se sama snaći u svemu tome. Par puta sam imala krizu i htela da odustanem i ogorčena sam bila jer svi mogu normalno da jedu a ja sam „osuđena“ na neku drugu ishranu, međutim nakon razmenjenih poruka sa Tatjanom vratila sam se na „kurs“ tj. na put ka cilju. Neizmerno mi je značilo i ne bih ovo mogla bez tebe Tatjana!