Šta je kuzu?

Budući da su veoma lekoviti i predstavljaju odličan izvor hranljivih materija, korenje bi trebalo da budu deo vaše ishrane. Jedan takav koren, koji se u istočnjačkoj kulturi koristi već vekovima, je i kuzu.

Kuzu je poreklom iz Japana, a najčešće se u kulinarstvu koristi za zgušnjavanje variva i pravljenje deserta, a s obzirom na to da poseduje antiinflamatorna i antioksidativna svojstva, upotrebljava se i u svrhe lečenja.

Zdravstvene prednosti kuzu korena

Veruje se da pomaže u jačanju digestivnog trakta, kao i u otklanjanju manjih probavnih smetnji i simptoma prehlade, ali i kao lek za zatvor.

Sadrži veliku količinu flavonoida, naročito puerarina, zahvaljujući kojima snižava visok krvni pritisak, reguliše nivo šećera u krvi, ublažava hronične migrene i napetost u mišićima.

Kako se upotrebljava

Može se naći u nekoliko različitih oblika. Najčešće u formi skroba, ali i u vidu praha, od kojeg se pravi gusti, kremasti puding. Sušeni kuzu koren ima prednost jer sadrži više flavonoida rastvorljivih u vodi, koji se često gube tokom proizvodnje skroba.

Uglavnom se upotrebljava kao sredstvo za zgušnjavanje prilikom pravljenja različitih jela, umesto veštačkih gustina. Odličan je za pravljenje potaža, supa, smutija, različitih dresinga, ali i slatkih jela kao što su puding, sladoled i razni kolači.

Možete ga pronaći u svim boljem opremljenim prodavnicama zdrave hrane.

Makrobiotički ume-sho kuzu napitak

Jača probavu, revitalizuje energiju i reguliše stanje creva.

Prilikom pripreme razmutite 1 kašiku kuzua u 1 dl hladne vode. Dobro promešajte kako bi se kuzu potpuno rastvorio. Potom dodajte ½ -1 umeboši šljive, koju izgnječite kašikom kako bi pustila sok. Dobro izmešajte, te tečnost sa šljivom ulijte u džezvu, pa zagrejte da prokuva i počne da se zgušnjava. Kada postane staklenasto roze boje (oko 1-2 minuta), pomerite sa ringle, servirajte u šolji i popijte toplo. Ovaj napitak pijte sedam dana zaredom, a potom napravite pauzu, te opet za deset dana ponovite postupak. Takođe na vrh napitka možete da dodate ¼ kašičice sveže rendanog đumbira.