fbpx

LETNJI GREEN METHOD 12-16.8.

Uticaj fizičke aktivnosti na mentalno zdravlje

Često govorimo o umu i telu kao da su potpuno odvojeni, ali naravno oni to nisu. Jednostavno, stanje uma utiče na telo, i obrnuto. Da bi um i telo funkcionisali ispravno i bili u skladu, telu je potrebna redovna fizička aktivnost, a samim tim ako ste aktivni osećaćete se odlično i bićete puni energije. Većina ljudi počinje da vežba zbog fizičke kondicije, lepog izgleda, unapređenja fizičkog zdravlja i to je, naravno, odlično. Uticaj fizičke aktivnosti na mentalno zdravlje je takođe razlog za vežbanje.

Kako fizička aktivnost utiče na mentalno zdravlje?

Bezbroj istraživanja pokazalo je da je uticaj fizičke aktivnosti na mentalno zdravlje veoma značajan. Redovno aerobno vežbanje povećava nivo dopamina i seratonina u mozgu koji su povezani sa osećajem zadovoljstva.Dopamin je hemijska supstanca koja se proizvodi u mozgu, i zadužen je za regulisanje raspoloženja i nivoa energije. Nizak nivo dopamina prouzrokuje depresiju, tugu, nezadovoljstvo, želju za hranom, manjak interesa za aktivnosti itd. Serotonin je hormon zadovoljstva.

Aerobne vežbe povećavanju lučenje endorfina, hormona koji je zadužen za poboljšanje raspoloženja i energije. Vežbanje poboljšava sposobnost uma da izdrži svakodnevne stresove i promene. Istraživanja pokazuju da vežbanje može da ublaži simptome predmenstrualnog sindroma i depresije kod žena. Vežbanje povećava bolji kvalitet sna, koji štiti mozak i povećava energiju.

Dokazano je da trening snage smanjuje napetost u telu i umu. Istraživanja dokazuju da vežbanje smanjuje, a može i sprečiti anksioznost i napade panike. Vežbanje povećava fokus i efikasnost, poboljšava kognitivnu funkciju u srednjem i starijem dobu.
Utiče na bolje rasuđivanje, razmišljanje, učenje i kreativnost. U velikoj meri povećava samopouzdanje i entuzijazam za životom.
Istraživanja dokazuju da vežbanje dovodi do kvalitetnijeg seksualnog života. Vežbanje povećava društvenu aktivnost i smanjuje osećaj usamljenosti. Pomoću redovne fizčke aktivnosti telo se 8x brže oporavlja

Da li da vežbam ako mi se ne vežba?

Da! Redovno vežbajte i kada dođu dani kada vam se jednostavno ne ustaje iz kreveta. Ukoliko niste za trening u teretani, idite u šetnju, ali se pokrenite i ne dozvolite da prekinete rutinu. Nakon teškog radnog dana, čim budete otpočeli trening osećaćete se mnogo bolje. Pitate se zašto? Vežbanje ima tendenciju da nas ispuni pozitivnom energijom. Ako ste zabrinuti, ono će vam pomoći da razbistrite misli i donesete bolju odluku. Čak i ako niste u prilici da vežbate, 15-30 minuta šetnje može vam pomoći da razbistrite um i opustite se. P.S. Ponesite slušalice sa sobom i uživajte u omiljenim ritmovima muzike koju volite.

Kliknite da ocenite!
[Ukupno ocena: 1 Prosečna ocena: 5]

SVAKE SREDE U 9h u vaŠem inboxu

prijavite se na newsletter

Zajednica od

117 000+ pratilaca

Pratite sadržaj koji svakodnevno kreiram za vas, uz holistički pristup zdravlju, ishrani i životnim navikama.