Zdravstvene prednosti namirnica različitih boja

Poznato vam je pravilo da što se više boja nađe na tanjiru to je veća verovatnoća da ćete u organizam uneti raznovrsnije nutrijente. U ovom blog postu vam pišem o zdravstvenim prednostima namirnica različitih boja.

Zašto je važno jesti namirnice različitih boja

Celovite namirnice, kao što su povrće, voće, mahunarke, žitarice, orašasti plodovi i semenke imaju određenu boju, u zavisnosti od vrste moćnih, hranljivih fitonutrijenata koje sadrže.

Fitonutrijenti nam u osnovi pomažu u sprečavanju i lečenju bolesti. Najbolji način da utvrdimo koje fitonutrijente unosimo u organizam jeste da obratimo pažnju na boju voća, povrća i drugih celovitih namirnica koje jedemo. Dakle, ako konzumiramo crveno voće ili povrće, u organizam unosimo fitonutrijente koji su povezani sa crvenom bojom.

Zdravstvene prednosti namirnica različitih boja

1. Namirnice narandžaste boje poboljšavaju vid

Koliko puta vam je tokom odrastanja rečeno da jedete šargarepu da biste poboljšali vid?

Ova uobičajena referenca zapravo se zasniva na nauci. Narandžasto voće i povrće je prepuno karotenoida, koji poboljšavaju zdravlje očiju. Zbog svog antioksidativnog sadržaja, takođe je poznato da pomažu u sprečavanju određenih karcinoma i očnih bolesti.

Narandžaste namirnice: šargarepa, bundeva, narandže, nektarine, breskve, dinja, mango, papaja.

2. Namirnice žute boje ublažavaju upale u organizmu i preveniraju kancer

Kurkuminoidi su fitonutrijenti odgovorni za jarko žutu boju koja se nalazi u kurkumi, ali i u brojnom žutom povrću i voću.

Zahvaljujući svojim antikancerogenim i antiupalnim svojstava, pokazalo se da žuta hrana pomaže u lečenju osoba obolelih od Alchajmerove bolesti, raka, pa čak i dijabetesa.

Žute namirnice: banana, žuta paprika, žuta bundeva, žute jabuke, limun, ananas, kukuruz, kurkuma.

3. Namirnice zelene boje poboljšavaju zdravlje digestivnog trakta

Ako jedete dovoljne količine zelenog povrća i voća, povećavate unos vlakana, koji podržavaju varenje. Pored toga, oni takođe mogu da umanje rizik za razvoj mnogih bolesti.

Hrana zelene boje bogata je i brojnim antioksidansima, koji snižavaju nivo holesterola, te pomažu u sprečavanju različitih oboljenja.

Zelene namirnice: lisnato zeleno povrće, zelena paprika, brokoli, tikvice, boranija, prokelj, kupus, špargle, zelene jabuke, krastavci.

4. Namirnice plave i ljubičaste boje pozitivno utiču na zdravlje srca

Plava i ljubičasta boja koju vidite u obilju biljne hrane potiče od flavonoida.

Dodavanjem više plavih i ljubičastih namirnica u ishranu možete poboljšati zdravlje srca i smanjiti šanse za razvoj određenih vrsta karcinoma.

Plava i ljubičasta hrana: borovnice, grožđe, kupine, patlidžan, smokve, šljive, ljubičasti karfiol, suvo grožđe, ljubičasti kupus.

5. Namirnice bele i braon boje jačaju kosti i ublažavaju simptome menopauze

Fitonutrijenti lignani prisutni su u mnogim braon i belim namirnicama.

Brojna istraživanja su pokazala da oni vremenom smanjuju rizik za razvoj osteoporoze.I ne samo to, zahvaljujući svojim antioksidativnim svojstvima mogu da pomognu i u ublažavanju simptoma menopauze.

Smeđa i bela hrana: mleveni lan, sočivo, đumbir, beli luk, luk, leblebije, mahunarke, orašasti plodovi, semenke.