Fizička aktivnost tokom menstrualnog ciklusa

Važno je da se žene edukuju o tome kako bi trebalo da izgleda fizička aktivnost tokom menstrualnog ciklusa, da bi na osnovu proverenih informacija donele ispravne odluke o svom zdravlju.

Da li treba da vežbate tokom menstruacije?

Pre svega, važno je uzeti u obzir da svaka žena ima drugačije iskustvo sa menstrualnim ciklusom. Čak se mensturalni ciklus kod jedne žene može razlikovati od meseca do meseca.

Ukoliko imate minimalne simptome i osećate se dobro, slobodno nastavite sa svojom fitnes rutinom.

Međutim, ukoliko imate menstrualne grčeve i osećaj nadutosti, vežbanje bi za vas moglo biti neprijatno u tim danima. Tada jednostavno nemojte da trenirate, već se što više odmarajte.

Vaša odluka o tome da li vam je potrebna fizička aktivnost tokom menstrualnog perioda zavisiće isključivo od toga kako se osećate.

Da li treba da menjate fitnes rutinu tokom menstrualnog perioda?

Hormonske promene tokom menstruacije mogu biti jedan od razloga zašto se ne osećate najbolje i niste spremni za intenzivan trening. Neke žene čak mogu imati niži krvni pritisak tokom vežbanja u ovim danima.

U tom slučaju, potrebno je da smanjite intenzitet vežbanja, te da birate fizičku aktivnost koja vam u tom momentu prija – vežbe oblikovanja sa lakšim pokretima, pilates, joga uz meditaciju ili šetnja u prirodi.

Najvažnije je da slušate svoje telo i ponašate se u skladu sa njegovim potrebama i mogućnostima. Ukoliko ste umorni, slobodno odložite trening.

Prednosti vežbanja tokom menstruacije

Kod nekih žena fizička aktivnost tokom menstrualnog ciklusa može ublažiti blage grčeve, jer se vežbanjem podstiče lučenje enzima endorfina, koji predstavlja prirodno sredstvo protiv bolova.

Takođe, vodite računa o tome šta jedete tokom ovih dana, jer određena hrana može ublažiti simptome menstrualnog ciklusa. U tu grupu namirnica spadaju spanać, brokoli, losos, crna čokolada, integralne žitarice, banane i jaja.

Vežbanje u toku meseca kada nemate menstruaciju zapravo može pomoći smanjenju simptoma povezanih sa menstruacijom.