Koliko sna nam je potrebno?

Da bi organizam normalno funkcionisao potreban mu je odmor, a najbolji vid odmora je svakako san. Spavanje je prirodno, periodično i fiziološki reverzibilno stanje umanjene budnosti, koje karakterišu smanjena percepcija i reagovanje na spoljašnje draži. Ono je jedna od osnovnih čovekovih potreba od koje zavise vitalne funkcije organizma. Naime, u toku spavanja mi zapravo prilagođavamo svoj organizam prirodnom ritmu. Koliko sna nam je potrebno da bismo normalno funkcionisali, pročitajte u blogu.

San utiče na psihu

San regeneriše telo, jača imunitet, utiče na raspoloženje i umanjuje negativne posledice stresa. Nedostatak sna nepovoljno utiče na celokupan organizam, slabi odbrambene mehanizme i time otvara prostor za delovanje svih infekcija. Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije više od 45 odsto svetske populacije ima problem s kvalitetom sna.

Karakteristike spavanja s godinama se menjaju, prateći razvoj i promene nervnog sistema. Koliko sna nam je potrebno? Odrasle osobe bi trebalo da spavaju od šest do osam sati u toku noći kako bi u potpunosti obnovili fizičke i mentalne funkcije organizma. Veoma je važno da čovek tokom spavanja uđe u najdublju, tzv. REM fazu sna. Bez nje organizam nije dovoljno odmoran i oporavljen. Ova faza spavanja traje od 20 do 30 minuta, pet do šest puta tokom noći. Tokom nje mozak revitalizuje pamćenje, a metabolizam i telo se oporavljaju.

Ukoliko patite od nesanice, pročitajte blog, u kojem ćete pronaći sve o oblicima insomnije, te načinima kako da ih prevaziđete.

Manjak sna, višak masnih naslaga

Da li vam se dešava da kad manje spavate, više jedete? Naime, naučnici su došli do podatka da osobe koje spavaju oko četiri sata noću, u proseku unesu 330 kalorija više od onih koji spavaju od sedam do devet sati. Nedovoljna količina sna povećava nivo grelina, hormona koji podstiče apetit, a istovremeno smanjuje nivo leptina, hromona koji vam signalizira kada ste siti. Upravo zbog toga, posle samo jedne neprospavane noći naše telo više žudi za grickalicama i nezdravim namirnicama.