fbpx

LETNJI DETOKS PROGRAM 22-26.7.

Ovih 6 suplemenata koristim

Dijetetski suplementi ili dodaci ishrani služe da aktivnim sastojcima ojačaju prirodne funkcije organizma. Ja koristim 6 suplemenata.

Ukoliko konzumirate visokonutritivne i izbalansirane obroke, koji jačaju imunološki sistem i krvnu sliku, te utiču na smanjenje zapaljenjskih procesa u telu, nije neophodno da ih koristite. Međutim, ukoliko imate manjak određenih minerala ili vitamina u organizmu, uključite ih u ishranu, ali ne bez konsultacije sa lekarom.

Ovo je lista suplemenata koje ja koristim u skladu sa potrebama svog organizma.

Cink

Ovaj mineral neophodan je za pravilno funkcionisanje organizma. Reguliše rad štitne žlezde i veoma često se koristi u prevenciji prehlada i raznih hroničnih infekcija. Obnavlja tkiva, te pospešuje zarastanje rana. Budući da regeneriše ćelije, cink je posebno učinkovit u lečenju akutnih iritacija kože.

Prema brojnim studijama preporučena dnevna doza cinka za muškarce iznosi 11 mg, a za žene 8 mg. Budući da ga u čovekovom telu ima samo u tragovima, potrebno ga je unositi kroz hranu. Ostrige, rakovi i jastozi su najveći izvori cinka, a ima ga i u pilećem mesu, govedini, pasulju, baby spanaću i raznim žitaricama.

Uravnotežena ishrana može da obezbediti dovoljnu količinu ovog minerala, ali u specifičnim situacijama, uz konsultaciju lekara, možete uvesti i suplemente. Razlog zbog kog ga unosim u vidu suplementa je zbog toga što imam veoma osetljivu kožu.

Vitamin C

Vitamin C je najpoznatiji po pozitivnim efektima na čovekov imunuloški sistem. Od oblika u kojem se uzima zavisi njegova preporučena doza, koja se kreće između 60 i 90 mg dnevno. Osim u prirodnom obliku, možete ga pronaći u obliku praška, kapsula i šumećih tableta. Zahvaljujući brojnim antioksidansima sprečava štetno delovanje slobodnih radikala, poboljšava funkcije nervnog i endokrinog sistema, čuva srce i krvne sudove. Poboljšava cirkulaciju, pa se često pije zbog bolova u nogama.

Osim toga, važno je napomenuti da olakšava apsorpciju gvožđa i kalcijuma, što znači da ukoliko imate potrebu da unesete ove vitamine obavezno to učinite u kombinaciji sa vitaminom C.

Magnezijum

Budući da čovekov organizam nije u stanju da sam proizvede ovaj mineral, potrebno ga je unositi pravilnom ishranom. Najviše ga ima u intergalnim žitaricama, mahunarkama, avokadu, zelenom povrću i orasima. Neophodan je za pravilno funkcionisanje nerava, srca i mišića, a pozitivno utiče na smanjivanje tegoba u slučaju glavobolje, visokog krvnog pritiska, dijebetesa i srčanih oboljenja.

Ukoliko se ispostavi da ne unosite dovoljnu količinu magnezijuma kroz ishranu, uključite i njegove suplemente, ali u dogovoru sa lekarom.

Kolagen sa biotinom

Jedan od 6 suplemenata koje koristim je svakako kolagen. Kolagen se obično koristi u kombinaciji sa biotinom jer biotin sadrži sumpor koji učestvuje u sintezi kolagena. Zajedno relativizuju kožu lica i tela, te ublažavaju promene na koži.

Naime, biotin ili vitamin B7 spada u grupu B vitamina. Važan je za metabolizam proteina, masti i ugljenih hidrata, a uključen je u biosintezu masnih kiselina. Ima ga u džigerici, jajima, paradajzu, luku, cvekli, kupusu, spanaću, avokadu, bananama, mahunarkama i orašastim plodovima.

Kolagen je protein vezivnog tkiva, kojeg naše telo proizvodi, a zadužen je za zdravu, svežu, sjajnu i zategnutu kožu. Međutim, već nakon 25. godine telo smanjuje proizvodnju ovog proteina što uzrokuje pojavu bora i opuštanje kože. Na površini kože ćelije brzo izumiru, opada proizvodnja novih, smanjuje se lučenje sebuma, kao i aktivnost znojnih i lojnih žlezda, pa se pojavljuju znaci starenja poput kapilara, bora i drugih nepravilnosti. Jedini način da se ovaj proces uspori ili zaustavi jeste povećanje proizvodnje kolagena i jačanje postojećih kolagenskih vlakana.

Vitamini K2D3

Kombinacija vitamina K2 i D3 je odlična za unapređenje zdravlja kostiju, jer zahvaljujući njima dovoljna količina kalcijuma dospeva u krv, što naše kosti čini čvrstim i zglobove vitalnim. Naime, protein zadužen za ugradnju kalcijuma u kosti, tzv. osteokalcin aktivan je samo ukoliko je u organizmu pristutan i vitamin K2. Vitamin D3 takođe pozitivno utiče na zdravlje kostiju i reguliše imunološki sistem. Ovaj suplement možete pronaći u obliku kapsula. Svaki naredni put kada budete proveravali krvnu sliku, zatražite od svog lekara dodatni parametar kako biste proverili vrednost vitamina D, jer ukoliko imate nisku vrednost izloženi ste većem riziku da obolite od kancera i autoimunih bolesti.

Maka

Na mojoj listi od 6 suplemenata nalazi se i maka. Koren biljke make spada u supernamirnice odnosno u grupu izuzetno lekovite hrane koja sadrži visoke koncentracije nutrijenata – minerala, vitamina i esencijalnih aminokiselina. U pitanju je adaptogena biljka koja utiče na stabilizaciju hormona, ublažava simptome menopauze i PMS-a, jača libido i sprečava različite promene na koži. Možete je kupiti u prodavnicama zdrave hrane u vidu praha ili kapsula.

Kliknite da ocenite!
[Ukupno ocena: 1 Prosečna ocena: 5]

SVAKE SREDE U 9h u vaŠem inboxu

prijavite se na newsletter

Zajednica od

117 000+ pratilaca

Pratite sadržaj koji svakodnevno kreiram za vas, uz holistički pristup zdravlju, ishrani i životnim navikama.