Prednosti isključivanja rafinisanih ugljenih hidrata

U slučaju da još uvek niste osvestili sve prednosti isključivanja rafinisanih ugljenih hidrata iz ishrane, u ovom blogu otkrijte šta sve možete da očekujete ako se opredelite na ovaj korak.

Za industrijski prerađene tj. rafinisane ugljene hidrate je karakteristično da naglo podižu nivo glukoze u krvi, i time organizmu, u prvi mah, pružaju nalet energije, ali odmah nakon toga utiču i na pad šećera u krvi, što uzrokuje umor, kao i još veću žudnju za nečim slatkim.

Konzumiranje rafinisanih ugljenih hidrata drastično povećava rizik za razvoj mnogih bolesti, uključujući insulinsku rezistenciju, dijabetes, gojaznost, kancer, kardiovaskularne, endokrine i druge sistemske probleme.

A koje su prednosti isključivanja rafinisanih ugljenih hidrata na čovekov organizam, pročitajte u nastavku.

1. Stabilizovaćete telesnu težinu

Zavisnost od šećera i te kako postoji. Naime, što ga više konzumirate, to ga više želite, pogotovo ukoliko unosite prerađeni šećer, koji se nalazi u masnoj i brzoj hrani, kao i u jelima s visokim procentom ugljenih hidrata. Ako eliminišete rafinisani šećer, telo će vam biti zahvalno, jer neće morati da se bori sa unosom neželjenih kalorija i zapaljenjskim procesima koji u telu nastaju njegovim konzumiranjem. Na početku ćete osećati veliku želju za slatkim, ali kada se vaš organizam potpuno prilagodi novom režimu, nećete više osećati konstantnu žudnju, korigovaćete višak kilograma i vaša težina će se stabilizovati.

2. Imaćete više energije

Ukoliko ste primetili da kada ste umorni često konzumirate rafinisane ugljene hidrate pune šećera ili energetska pića, jedan od razloga za to leži u činjenici da se vaš organizam navikao na vrstu stimulansa koju pruža šećer, koja vam pomaže da ,,izgurate” dan.

Ako odlučite da eksperimentišete sa isključivanjem upotrebe svih proizvoda koji sadrže rafinisani šećer, u trenucima kada osetite umor, mogu vam se dogoditi dve stvari:

1) Osvešćivanje zavisnosti od šećera, što će se manifestovati neizdrživom potrebom da unesete nešto slatko, potom nervozom, razdražljivošću ili ,,krizom’’ jer uz sebe nemate nešto što bi vam trenutno pružilo zadovoljstvo

2) Odlučivanje da prebrodite krizu i budete istrajni naredna 2-3 dana, analizirajući koliko se bolje osećate, kao i koliko ste uravnoteženiji u smislu raspoloženja i nivoa energije kada ne unosite proizvode koji su vam do juče bili deo svakodnevnog jelovnika.

3. Koža će vam biti zdravija i lepša

Nije tajna da rafinisani šećer pogoršava izgled kože, podstičući razvoj akni i bubuljica. Ukoliko ih se ne možete rešiti pomoću različitih tretmana i krema, razmislite o tome da ga eliminišete iz ishrane. Vrlo je moguće da je upravo konzumiranje rafinisanog šećera uzrok vaših kožnih problema. Mnogi koji su izbacili šećer potvrđuju da im je koža ubrzo postala čistija, lepša i zdravija.

4. Uspostavićete pravilan rad probavnog sistema

Kada smanjite unos rafinisanog šećera, uvidećete veliku razliku u radu vašeg probavnog sistema. Želudac i creva će lakše obrađivati sve što pojedete, što će dovesti i do regulisanja probave.

5. Prestaće želja za šećerom

Ukoliko odlučite da isključite rafinisani šećer iz upotrebe, primetićete da će posle određenog vremena ukus istih proizvoda, koje ste ranije bez problema konzumirali, postati previše sladak, ,,veštački’’ i suvišan. Imajte na umu da je čulu ukusa potrebno određeno vreme da se adaptira na nov režim ishrane. Zato imajte strpljenja za ovu tranziciju.

Napitak od slatkog povrća

Ukoliko ste spremni da eksperimentišete sa makrobiotičkim napitkom koji pomaže smanjivanju žudnje za slatkim, isprobajte recept koji sam naučila na Kushi institutu u Amsterdamu.

Iako vam sastojci za pravljenje ovog napitka u prvi mah mogu delovati čudno, imajte na umu da se sve namirnice koje se koriste za kuvanje na kraju pripreme procede, te da će se za sam napitak upotrebiti isključivo tečnost. Preporučujem vam da pijete 3 šolje ovog napitka dnevno – počnite u 11h, te ga konzumirajte i kasnije, kad god vam se javi želja za slatkišima.

Količina za 1 osobu

Sastojci:

– 1 šolja sitno iseckanog crnog luka
– 1 šolja sitno iseckane šargarepe
– 1 šolja sitno iseckanog kupusa
– 1 šolja iseckane bundeve
– 500 ml vode

Bundevu možete zameniti slatkim krompirom, a šargarepu paškanatom.

Priprema:

Stavite povrće u vodu i ostavite da provri, zatim ga kuvajte još 20-30 minuta. Procedite povrće, ali ga nemojte jesti. Odvojite tečnost koju ste dobili ceđenjem. U njoj se nalazi sva energija. Sipajte tečnost u termos kako se ne bi ohladila, te konzumirajte tokom dana.

Više o ugljenim hidratima

O ovoj temi, kao i brojnim drugim, koje se odnose na unapređenje ishrane i zdravlja, pročitajte u mojoj novoj knjizi ”Vodič za kupovinu hrane”, čije štampano izdanje će se u prodaji naći od koja 1. avgusta.