3 letnje namirnice za vitkost

Osim što je bogata brojnim vitaminima, mineralima i drugim nutrijentima, sezonska hrana duplo je ukusnija, u skladu sa godišnjim dobom, ali i mnogo povoljnija za kupovinu. Dakle, ove 3 letnje namirnice za vitkost vam savetujem da uvrstite u jelovnik, jer, između ostalog, podstiču mršavljenje.

Krastavac

Ovo niskokalorično povrće bogato je vitaminom C, a sadrži i gotovo sve vitamine iz grupe B i karoten. Bogat je salicilnom kiselinom koja smiruje upale, pa ima pozitivno dejstvo na zdravlje mišića i kostiju. Preporučuju se kod otežanog mokrenja, bolesti srca i bubrega. Osim toga, podstiče varenje, poboljšava probavu i reguliše krvni pritisak. Izuzetan je diuretik koji pospešuje izlučivanje tečnosti i štetnih materija iz organizma, a samim tim podstiče proces mršavljenja. Možete da ga jedete sirov ili da od njega napravite smuti i čorbu.

Zeleno lisnato povrće

U nezaobilazne letnje namirnice za vitkost spadaju i različite vrste zelenog lisnatog povrća. Više puta sam pisala o njihovom značaju i pozitivnom uticaju na čovekovo zdravlje. Neverovatno je hranjivo i veoma bogato mnogim vitaminima, antioksidansima i mineralima, uključujući kalcijum, koji, prema nekim istraživanjima, dokazano pomaže pri sagorevanju masti. Birajte rukolu, matovilac, baby spanać, zelenu salatu i blitvu, te ih dodajte u različita jela. Možete ih koristiti kao bazu za smuti, glavni sastojak za obrok salate, ali i kao prilog uz proteine u kombinaciji sa drugim povrćem kao što su krastavci, čeri paradajz i paprika.

Bobičasto voće

Neka kupine, jagode, maline, borovnice, ribizle, brusnice i drugo bobičasto voće budu deo vaše letnje ishrane. Smatraju se namirnicama za vitkost, budući da su bogate vlaknima koja pomažu pri regulaciji telesne težine. Osim toga, sadrže brojne antioksidanse, zahvaljujući kojima usporavaju proces starenja. I ono što je veoma važno, naročito u letnjim danima, ublažavaju negativan uticaj ultraljubičastih zraka sunca na kožu. Možete ih jesti u kombinaciji sa spanaćem, jer sadrže vitamin C koji pomaže apsorpciji gvožđa iz zelenog lisnatog povrća. Takođe, fantastičan su sastojak smutija i različitih deserta, a možete ih i koristiti za pravljenje dresinga, koji odlično idu i uz slana jela.