7 prirodnih načina da povećate plodnost

Postoje brojni načini na koje možete da povećate plodnost, odnosno unapredite reproduktivno zdravlje, te time povećate šanse da ostanete u drugom stanju. U ovom blog postu vam pišem koji su to prirodni načini koji vam mogu biti od pomoći, te zbog čega u današnje vreme sve više žena ima problem da zatrudni.

Brz tempo života, hroničan stres, ali i brojni drugi faktori poput nezdrave ishrane, zagađenog vazduha, raznih preparata koji sadrže štetne materije, mogu uticati na reproduktivno zdravlje. Godine su i dalje najznačajni faktor, budući da određene funkcije ljudskog tela prirodno slabe kako organizam stari.

Prema procenama Američkog društva za reproduktivnu medicinu žene ispod 30 godina imaju oko 25% šanse da zatrudne prirodnim putem tokom svakog menstrualnog ciklusa, a ta šansa pada na 20% za žene starije od 30 godina. Do 40. godine, šansa da zatrudnite prirodnim putem svakog meseca je samo 5%.

Srećom, postoje prirodni načini da povećate plodnost – izbor odgovarajućih namirnica, ali i male promene u svakodnevnom životu mogu vam povećati šanse da se ostvarite kao roditelj.

Načini da povećate plodnost prirodnim putem

1. Jedite hranu bogatu raznim antioksidansima

Antioksidansi poput folata (folne kiseline) i cinka mogu poboljšati plodnost i kod muškaraca i kod žena. Oni deaktiviraju slobodne radikale u telu, koji mogu oštetiti i spermatozoide i jajne ćelije.

Studija u kojoj su učestvovale 232 žene pokazala je da je veći unos folata povezan sa većim stopama trudnoće.

Zato u ishranu uključite hranu poput voća, povrća, orašastih plodova i integralnih žitarica jer su ove namirnice bogate antioksidansima, kao što su vitamini C i E, folati, beta-karoten i lutein.

2. Izbegavajte transmasti

Prema brojnim istraživanjima transmasti povećavaju rizik za nastanak neplodnosti, budući da negativno utiču na osetljivost na insulin.

Ima ih u mesnim prerađevinama i drugim industrijski prerađenim namirnicama, hidrogenizovanim biljnim uljima, margarinu, te prženoj hrani.

Umesto njih birajte zdrave masti koje se nalaze u nerafinisanim biljnim uljima, avokadu, kokosu, orašastim plodovoima i brojnim drugim prirodnim namirnicama.

3. Ukoliko imate policistične jajnike smanjite unos rafinisanih ugljenih hidrata

Ukoliko imate sindrom policističnih jajnika, da biste ublažili njegove simptome, ali i povećali šanse da zatrudnite, opredelite se za ishranu koja podrazumeva unos male količine ugljenih hidrata.

Brojni stručnjaci ukazuju na to da ishrana sa malim udelom ili potpunom isključenošću rafinisanih ugljenih hidrata može pomoći da održavate zdravu telesnu težinu, smanjite nivo insulina, te podstaknete gubitak masti, što istovremeno pozitivno utiče na reproduktivno zdravllje.

Za koji god vid ishrane se opredelite, vodite računa da jedete što više namirnica u prirodnom obliku, a izbegavajte industrijski prerađenu hranu.

4. Jedite više biljnih vlakana

Biljna vlakna pomažu telu da se oslobodi viška hormona i održava ravnotežu šećera u krvi. Određene vrste vlakana mogu pomoći u uklanjanju viška estrogena tako što se vezuju za njega u crevima. Višak estrogena se zatim uklanja iz tela stolicom.

Jedna studija pokazala je da su rastvorljiva vlakna iz avokada, batata, ovsa i voća, povezana sa nižim nivoima estrogena i progesterona, što istovremeno utiče na povećanje plodnosti.

5. Umesto proteina životinjskog porekla jedite više biljnih proteina

Ukoliko neke životinjske proteine (meso, jaja, ribu) u određenoj meri zamenite biljnim izvorima proteina, kao što su mahunarke, orašasti plodovi i semenke, smanjićete rizik za nastanak neplodnosti.

Jedna studija pokazala je da ako samo oko 5% od ukupnih kalorija dolazi iz biljnih proteina umesto životinjskih, rizik za razvoj neplodnosti smanjuje se za više od 50%.

6. Budite fizički aktivni

Vežbanje pozitivno utiče na sve aspekte ljudskog zdravlja, pa tako i na plodnost. Međutim, od izuzetnog je značaja da budete umereno fizički aktivni, jer vežbanje preteranog intenziteta takođe može umanjiti plodnost.

Naime, prekomerno vežbanje može promeniti energetski balans u telu i negativno uticati na reproduktivni sistem.

Dakle, ne preterujte sa fizičkom aktivnošću jer time možete da smanjite šanse za trudnoću.

7. Nađite vremena za opuštanje

Ukoliko ste pod hroničnim stresom, šanse da zatrudinute se smanjuju. Ovo je uzrokovano hormonalnim promenama koje se dešavaju usled stresnih situacija.

Iako razna istraživanja o vezi između stresa i plodnosti imaju različite zaključke, postoje dokazi da stres može umanjiti plodnost.

Zato pronađite vreme za opuštanje i praktikujte tehnike smanjivanja stresa koje vam najviše prijaju.