Kada je najbolje jesti voće

U ovom blogu vam pišem o tome kada je najbolje jesti voće, te koje su zajedničke odlike svih vrsta voća.

Voće je dragoceno i neophodno za zdravlje i vitalnost celokupnog organizma. Pored brojnih vitamina, odličan je izvor različitih minerala, poput kalcijuma, magnezijuma, kalijuma, fosfora, natrijuma, hlora, sumpora, cinka, mangana, gvožđa, bakra i joda.

Osnovne, zajedničke odlike svih vrsta voća su:

– Imaju relativno nisku energetsku vrednost. Banane, kestenje, orasi, lešnici i bademi predstavljaju izuzetak od ovog pravila. U ovu kategoriju još spada i suvo, odnosno kandirano voće, poput suvih šljiva, suvih smokvi i suvog grožđa.
– Gotovo sve vrste voća sadrže veliku količinu vode, osim koštunjavog i sušenog voća.
– Imaju značajnu količinu ugljenih hidrata, naročito voćnih šećera glukoze i fruktoze.
– Sadrže malo proteina i masti, opet sa izuzetkom koštunjavog voća.
– Bogate su vitaminima i mineralima.
– Sadrže visok nivo biljnih vlakana, organskih kiselina i drugih sastojaka poput pektina i antocijana.

Kada je najbolje jesti voće

1. Ujutru na prazan stomak ili između obroka

Prema brojnim preporukama, voće bi trebalo jesti na prazan stomak ili između obroka, budući da se u to vreme varenje odvija prilično brzo. Voće sadrži jednostavne šećere kojima je potrebno vreme da se u potpunosti apsorbuju u telu. Kada se voće jede na prazan stomak ili između obroka, sve hranljive materije se lakše vare. Međutim, jesti voće odmah nakon obroka nije dobra ideja. Potrebno je da od obroka prođe najmanje 30 minuta. Ako imate dijabetes ili tegobe s probavom, voće bi trebalo da jedete sat vremena pre jela ili dva sata nakon jela.

2. Pre/posle vežbanja

Drugi predlog za konzumiranje voća u toku dana je period pre ili posle treninga. Konzumiranjem voća pre treninga omogućićete organizmu da proizvede energiju potrebnu za fizičku aktivnost, a uzimanjem voća nakon treninga ćete napuniti prethodno ispražnjene energetske depoe u telu.

Kada ne treba jesti voće?

1. Uveče, pre spavanja

Voće visokog glikemijskog indeksa (GI) ne bi trebalo da konzumirate pred spavanje jer će ono naglo povisiti nivo šećera u krvi, a zatim ga i naglo sniziti. Učestalo konzumiranje voća u ovom periodu dana može uzrokovati probleme sa varenjem, kvalitetom sna, sabotiranje korigovanja telesne težine, kao i poremećaje vrednosti holesterola i triglicerida.

2. Tokom režima mršavljenja

Kroz rad sa ljudima koji žele da korigovaju telesnu težinu zaključila sam da oni koji ne konzumiraju voće u drugom delu dana, nakon ručka, ostvaruju bolje rezultate što se tiče mršavljenja. Takođe, ne zaboravite da to voće koje jedete bude niskog glikemijskog indeksa.