fbpx

LETNJI DETOKS PROGRAM 22-26.7.

Kako da bezbedno sprovedete prolećni detoks jetre

Budući da je proleće sezona obnove i rasta, pravi je trenutak da sprovedete prolećni detoks jetre.

Šta se podrazumeva pod čišćenjem jetre?

Čišćenje jetre odnosi se na proces detoksikacije i poboljšanje funkcije jetre, koja je vitalni organ odgovoran za filtriranje toksina iz tela. Jetra je stalno izložena toksinima, zagađivačima i štetnim supstancama, te vremenom može postati preopterećena ili oštećena. Čišćenje jetre uključuje konzumiranje hrane ili suplemenata, koji sadrže jedinjenja koja podržavaju njenu funkciju, kao što su antioksidansi i hranljivi sastojci poput glutationa. Osim toga, isključivanje pojedinih namirnica iz ishrane, prestanak konzumiranja alkoholnih pića, ali i manje izlaganje toksinima, može vam biti od koristi. Čišćenjem jetre poboljšaćete njenu sposobnost uklanjanja štetnih materija iz tela, što može poboljšati celokupno zdravlje organizma.

Znaci koji ukazuju na to da vam je potrebno čišćenje jetre

Da li vam je potrebno čišćenje jetre zavisi od niza faktora, uključujući vaše opšte zdravlje, ishranu i način života. Ako imate više od 3 simptoma na ovoj listi, razmislite o detoksikaciji ovog organa:

– hroničan umor
– problemi sa varenjem, kao što su nadimanje i zatvor
– problemi sa kožom, poput akni ili osipa
– česte glavobolje
– žutilo kože ili očiju
– bol u stomaku
– taman urin

Važno je napomenuti da ovi simptomi takođe mogu ukazivati na druge zdravstvene probleme, a čišćenje jetre ne mora nužno biti najbolji izbor u svakoj situaciji. Ako imate uporne ili teške simptome, neophodno je da se konsultujete sa lekarom, kako biste utvrdili njihov osnovni uzrok i odgovarajući plan lečenja.

Šta može narušiti funkciju jetre?

Postoji nekoliko faktora koji mogu da smanje funkciju jetre. Ovo su najčešći, a tiču se stila života.

1. Prekomerna telesna težina

Jetra gojaznih ljudi izložena je višim nivoima masti, koje se mogu akumulirati u njenim ćelijama, te uzrokovati stanje poznato kao nealkoholna masna bolest jetre (NAFLD). To može dovesti do upale i ožiljaka na jetri, narušavajući njenu sposobnost da pravilno funkcioniše. Pored toga, višak telesne težine je često povezan sa insulinskom rezistencijom – stanjem u kojem ćelije tela manje reaguju na insulin, što može dovesti do toga da jetra proizvodi više glukoze nego što joj je potrebno. Ovo može doprineti razvoju dijabetesa tipa 2 i daljem oštećenju jetre.

2. Preveliki unos rafinisanog šećera

Kada konzumiramo velike količine šećera, telo oslobađa insulin da reguliše nivo šećera u krvi. Što više šećera unosimo, pankreas luči sve više insulina, što vremenom može uzrokovati insulinsku rezistenciju. Višak glukoze skladišti se kao mast u jetri, što povećava rizik za razvoj nealkoholne masne bolesti jetre (NAFLD).

3. Konzumiranje alkohola

Kada pijemo alkohol, naša jetra radi na razgradnji etanola u alkoholu u acetaldehid, toksičnu supstancu koja može oštetiti ćelije jetre. Tokom vremena, prekomerna konzumacija alkohola može dovesti do razvoja bolesti masne jetre, gde se masnoća akumulira u ovom organu, izazivajući upalu i oštećenje. Ovo može napredovati u teže oblike bolesti jetre, kao što su alkoholni hepatitis i ciroza. Pored toga, konzumiranje alkohola narušava sposobnost jetre da obradi druge toksine i otpadne proizvode, što dovodi do nakupljanja štetnih supstanci u telu.

4. Narušen mikrobiom creva

Jetra je odgovorna za filtriranje toksina i otpadnih proizvoda iz krvi, a zdrav mikrobiom creva podržava jetru u ovoj funkciji. Ako je mikrobiom narušen, dolazi do nagomilavanja štetnih bakterijama u crevima, koje proizvode toksine. Toksini se, zatim, apsorbuju u krvotok i šalju u jetru na obradu. Ovo može opteretiti jetru i narušiti njenu sposobnost da pravilno funkcioniše. Pored toga, loše zdravlje creva često je povezano sa upalama, što dodatno ugrožava funkciju ovog organa tokom vremena.

5. Izloženost toksinima iz životne sredine

Hronična izloženost toksinima iz životne sredine kao što su teški metali, pesticidi i industrijske hemikalije, može nadjačati sposobnost jetre da detoksikuje ove supstance, što dovodi do oštećenja njene funkcije. Zbog toga je važno da što više smanjite svoju izloženost toksinima iz životne sredine manjom upotrebom pesticida, izborom zdrave kozmetike, korišćenjem zaštitne opreme pri radu sa hemikalijama i izbegavanjem izlaganja duvanskom dimu.

Saveti za bezbedno prolećno čišćenje jetre

1. Praktikujte zdravu, uravnoteženu ishranu

Čišćenje jetre ne znači da morate da gladujete ili da pijete jedino ceđene sokove nedelju dana. Umesto toga, fokusirajte se na celovite namirnice bogate hranljivim materijama – vitaminima, mineralima i antioksidansima. Uključite u ishranu sveže voće i povrće, integralne žitarice, nemasne proteine i zdrave masti. Zeleno lisnato povrće, cvekla, šargarepa i beli luk naročito će vam pomoći u detoksikaciji jetre, budući da sadrže različite korisne bioaktivne supstance.

2. Sprovedite detoks program

Na našem tržištu postoji mnogo različitih vrsta detoks programa, od kojih pojedini podrazumevaju isključivo unos sokova, preko programa koji uključuju unos sokova i hrane, poput mog ,,5 dana detoks programa“. Ovaj program organizujem od 2016. godine jednom mesečno, što mnogim mojim klijentima pruža priliku da tokom 5 dana konzumiraju hranu koja čisti jetru.

3. Izbegavajte prerađenu hranu, alkohol i kofein

Sve ovo može dodatno opteretiti jetru i otežati joj da obavlja svoj posao. Umesto toga, odlučite se za biljne rinfuzne čajeve, filtriranu vodu, kao i vodu sa limunom.

4. U ishranu uključite biljke i druge hranljive materije koje podržavaju jetru

Mlečni čičak, koren maslačka i kurkuma podržavaju zdravlje jetre. Možete ih uzimati kao suplemente ili ih uključiti u svoju ishranu.

5. Odmarajte i vežbajte

Vašem telu je potreban odmor i kretanje da bi optimalno funkcionisalo. Nastojte da spavate najmanje 7-8 sati noću i trudite se da budete fizički aktivni svakog dana.

6. Uključite određene suplemente

Pokazalo se da nekoliko suplemenata poboljšava funkciju jetre podržavajući njenu sposobnost da se regeneriše i detoksikuje. Mlečni čičak je možda najpoznatiji među njima, jer sadrži jedinjenje silimarin koje poseduje antioksidativna i antiinflamatorna svojstva. Ono štiti ćelije jetre od oštećenja i podstiče rast novih jetrenih ćelija. Pored toga, omega 3 masne kiseline, koje se nalaze u suplementima kao što je riblje ulje, mogu pomoći u smanjenju upale u jetri i time poboljšati njenu funkciju. Važno je napomenuti, međutim, da suplemente treba koristiti u kombinaciji sa zdravom ishranom i načinom života, i uvek je najbolje razgovarati sa lekarom, pre nego što počnete da ih konzumirate.

Ako imate bilo kakve zdravstveno tegobe ili uzimate bilo koju terapiju, važno je da se konsultujete sa lekarom pre nego što počnete sa čišćenjem jetre. Lekar vam može pomoći da utvrdite da li je čišćenje jetre bezbedno za vas.

Kliknite da ocenite!
[Ukupno ocena: 1 Prosečna ocena: 5]

SVAKE SREDE U 9h u vaŠem inboxu

prijavite se na newsletter

Zajednica od

117 000+ pratilaca

Pratite sadržaj koji svakodnevno kreiram za vas, uz holistički pristup zdravlju, ishrani i životnim navikama.