Kako pravilno oprati zeleno lisnato povrće?

Pitate se kako da operete zeleno lisnato povrće? Ovaj postupak u dva koraka osiguraće vam da kelj, blitvu i spanać očistite od prljavštine, ostataka zemlje i insekata.

Kako pravilno oprati zeleno lisnato povrće?

1. Korak: Potopite ga u vodu

Ukoliko operete listove zelenog povrća samo ispod mlaza vode, nećete uspeti da uklonite svu prljavštinu koja se nalazi na njima, a naročito sitne insekte, koji nisu vidljivi na prvi pogled. Zato stavite sve listove u posudu sa vodom i perite ih oko 15-30 sekundi, kako biste uklonili prljavštinu, ostatke zemlje i insekte.

2. Korak: Otresite svaki list i stavite ga u cediljku

Svaki list posebno izvadite iz posude, pa ga otresite i prebacite u cediljku. Nikako nemojte listove i vodu zajedno istresti u cediljku, jer će se sva prljavština ponovo zalepiti na listove. Ovaj postupak možete da ponovite još dva puta ili dok voda u posudi ne bude bistra, nakon što izvadite zeleno lisnato povrće iz nje.

Zdravstvene prednosti zelenog lisnatog povrća

Ono spada u visokoalkalnu hranu, koja može biti korisna ljudima izloženim većim količinama zagađenja u urbanim sredinama. Alkalne minerale organizam koristi za neutralizaciju kiselih uslova nastalih pod uticajem spoljašnjih faktora.

Nutritivno, ovo povrće je veoma bogato kalcijumom, magnezijumom, gvožđem, kalijumom, fosforom, cinkom i vitaminima A, C, E i K. Obiluje vlaknima, folnom kiselinom, hlorofilom i mnogim drugim mikroelementima. Ukoliko niste u mogućnosti da nabavite organsko zeleno povrće, bolje je da jedete i neorgansko, nego da ga ne jedete uopšte. Opredelite se za onu vrstu koja je zdravstveno bezbedna. Zapravo, zeleno lisnato povrće kupujte na mestima gde ste sigurni da namirnice prolaze kontrolu kvaliteta.

Ono pročišćava krv, utiče na prevenciju raka, poboljšava cirkulaciju, jača imunološki sistem, obnavlja crevnu floru, podiže energiju, poboljšava rad jetre, žučne kese, kao i funkciju bubrega, te umanjuje sluz u plućima.

Kako da ga konzumirate?

Osim u smutijima i sokovima, možete ga jesti uz gotovo svaki obrok. Dodajte ga u salate, ali i kao prilog uz meso ili ribu. Od različitih vrsta zelenog lisnatog povrća, kao što su rukola, blitva, kelj, zelena salata i spanać možete da pravite različite dresinge i umake. U mojoj knjizi ”Vodič za kupovinu hrane” potražite sedmodnevni jelovnik u kojem se, između ostalog, nalaze i recepti sa zelenim lisnatim povrćem.