Nutrijenti koji olakšavaju PMS simptome

Predmenstrualni sindrom (PMS) javlja se neposredno pre nego što žena dobije menstruaciju. Karakterišu ga brojni neugodni simptomi, kako fizički, tako i emocionalni. U ovom blogu vam pišem o tome koji su najvažniji nutrijenti koji olakšavaju PMS simptome.

Možda ćete pre početka ili tokom menstruacije osetiti simptome kao što su razdražljivost, manjak energije, umor, glavobolja, grčevi u stomaku, bolne grudi, bol u donjem delu leđa, čak i nedostatak motivacije. Ovi simptomi su česti, ali su dobre vesti da se ishranom koja je bogata određenim nutrijentima oni mogu smanjiti.

Dakle, predstavljam vam načine na koje možete da upravljate PMS simptomima i olakšate sebi ovaj period u mesecu.

1. Magnezijum

Magnezijum ima važnu ulogu u smirivanju nervnog sistema, a pomaže i da se opustite. Ovo je izuzetno važno tokom menstrualnog ciklusa, ukoliko ste razdražljivi i neraspoloženi. Naime, magnezijum smanjuje nivo hormona stresa, a samim tim i anksioznost, zato može da bude dobra terapija ženama u ovim danima u mesecu. Budući da čovekov organizam nije u stanju da ga sam proizvede, potrebno ga je unositi pravilnom ishranom. Najviše ga ima u intergalnim žitaricama, mahunarkama, avokadu, zelenom lisnatom povrću i orasima, ali i u organskom kakaou. Zato nekoliko dana pred ciklus slobodno uvrstite napitak od kakaoa (1 dl vode + 1dl nezaslađenog biljnog mleka + 1 kašičica kakaoa) ili kockicu/red crne čokolade, sa visokim udelom kakaoa.

2. Omega 3 masne kiseline

Omega 3 masne kiseline takođe su nutrijenti koji olakšavaju PMS simptome. Zahvaljujući antiupalnim svojstvima smanjuju zapaljenske procese u organizmu, te time ublažavaju PMS simptome. Osim toga, jačaju i kognitivne funkcije mozga. Takođe, mogu pomoći kod simptoma kao što su bol u stomaku i grčevi, bol u donjem delu leđa i glavobolje. Stoga, u jelovnik uključite hranu poput masne ribe (losos, skuša, sardine), jaja i biljnu hranu kao što su orasi, čia semenke, mleveni lan, laneno ulje.

3. Antioksidansi iz voća

Antioksidativna svojstva voća pomažu u zaštiti organizma i tokom PMS-a. Stres, koji se veoma često javlja u menstrualnom ciklusu, može dovesti do povećanja štetnih materija u telu. A to može dodatno doprineti PMS simptomima. Dakle, jedite voće! Preporučujem da to činite u prepodnevnim časovima ili za prvu užinu.