Ovih 10 namirnica jedite tokom leta

Kako se godišnja doba menjaju, tako bi trebalo da se menja i naša ishrana. Određene sezonske namirnice koje uspevaju tokom leta na našem području, imaju izuzetan nutritivni profil, te vam mogu pomoći da osvežite, odnosno hidrirate organizam i unapredite zdravlje.

Kako bi trebalo da izgleda ishrana tokom leta?

Budući da je hidratacija neophodna za metabolizam i normalne fiziološke funkcije, naročito leti kada telo dodatno gubi tečnost kroz znojenje, osim vode i biljnih čajeva, u jelovnik bi trebalo da uključite i namirnice koje hidriraju i hlade organizam. U pitanju je hrana sa visokim procentom vode u svom sastavu, poput lubenice i celera. Pored toga, ovakva hrana sadrži i brojne druge nutrijente, neophodne za optimalno zdravlje tela.

Takođe vam preporučujem da tokom leta birate laganu hranu, kako biste spračili zadržavanje viška vode u telu.

Namirnice koje sadrže beta-karoten i likopen mogu vam pomoći u zaštiti kože od štetnih uticaja sunčevih zraka. Zato u ishranu uključite hranu poput paradajza i kukuruza.

Namirnice koje bi trebalo da jedete tokom leta

1. Zeleno lisnato povrće

Zeleno lisnato povrće, poput spanaća, blitve, matovilca, rukole, zelene salate i brojnih drugih vrsta sadrži veliku količinu vode, zbog čega je odličan izbor naročito tokom leta. Osvežava, hidrira i rashlađuje organizam, ali ga i snabdeva raznim nutrijentima, poput magnezijuma i brojnim drugim mineralima i vitaminima, neophodnim za optimalno funkcionisanje tela.

2. Krastavac

Osim vode, krastavac sadrži i veliku količinu biljnih vlakana, zahvaljujući kojima pozitivno utiče na probavu. Pored toga, deluje kao diuretik, te utiče na ravnotežu vode i soli u organizmu. Dodajte ga u omiljenu salatu.

3. Riba

Riba je odličan izvor omega 3 masnih kiselina i vitamina kao što su D i B2 (riboflavin). Osim toga sadrži brojne minerale, poput gvožđa, cinka, joda, magnezijuma i kalijuma. Jedite je u kombinaciji sa svežom salatom.

4. Breskve

Osim što su veoma ukusne, breskve su bogate nutrijentima, koji pozitivno utiču na čovekov organizam, naročito tokom leta. Sadrže vitamin A koji podstiče prirodnu hidrataciju kože, te učestvuje u adaptivnom odgovoru organizma na izlaganje kože UV zračenju.

5. Celer

Pored velike količine vode, celer je bogat brojnim esencijalnim nutrijentima, koji osvežavaju i hidriraju organizam. Budući da sadrži i velike količine natrijuma, ovo povrće odličan je izbor tokom leta, jer može da nadoknadi soli izgubljene znojenjem usled visokih temperatura.

6. Lubenica

S obzirom na to da sadrži visok procenat vode – oko 90% – lubenica vam može pomoći da hidrirate organizam u vrelim letnjim danima. Osim toga, sadrži malu količinu prirodnog šećera i kalorija, pa je odličan izbor za sve one koji žele da koriguju telesnu težinu. Takođe puna je razlilčitih antioksidanasa, koji imaju pozitivan uticaj na organizam, te proizvode efekat hlađenja.

7. Dinja

Dinja poput lubenice sadži mnogo vode, zahvaljujući kojoj hidrira, hladi i osvežava organizam. Takođe pomaže prilikom izbacivanja viška vode iz tela. Izuzetno je ukusna i odlično se kombinuje sa drugim vrstama voća.

8. Smokve

Smokve su izuzetno zdrave i bogate brojnim antioksidansima, koji pozitivno utiču na probavu, te zdravlje srca. Budući da sadrže velike količine biljnih vlakana, pružaju osećaj sitosti, mogu ublažiti žudnju za nezdravim namirnicama, te time pomoći u kontroli telesne težine.

9. Kukuruz

Kukuruz je bogat vitaminom C, antioksidansom koji pomaže u zaštiti ćelija od oštećenja i sprečava razvoj kancera i bolesti srca. Osim toga, ovo povrće bogato je raznim karotenoidima, koji štite kožu od štetnih uticaja sunčevih zraka.

10. Sveža nana

Sveža nana je dostupna tokom leta u svim bolje opremljenim supermarketima gde se prodaju voće i povrće. Nabavite nekoliko listova ove izuzetno lekovite biljke, kako biste osvežili i rashladili organizam. Možete je dodati u smuti, letnju salatu ili napravite aromatizovanu vodu.

Kako ove letnje namirnice možete da kombinujete u kvalitetne obroke koji će vas osvežiti i hidrirati, pokazaću vam u okviru ”Meal prep radionice kuvanja”, u kojoj ćemo zajedno kuvati hranu za 3 dana unapred. Prijavite se klikom OVDE.