Sve o zelenom lisnatom povrću

Sve o zelenom lisnatom povrću pročitajte u ovom blogu. Iako veoma često nedostaje modernim režimima ishrane, zeleno povrće bi trebalo svakodnevno konzumirati jer ima veoma značajnu ulogu u jačanju imunološkog sistema.

Pored toga, baš ova vrsta povrća pomaže u detoksikaciji krvi, osnaživanju respiratornog sistema, utiče na lepši izgled kože, bolje varenje i brojne druge funkcije organizma.

Sve o zelenom lisnatom povrću što bi trebalo da znate

Lisnato zeleno povrće spada u visokoalkalnu hranu, koja može biti korisna ljudima izloženim većim količinama zagađenja u urbanim sredinama. Alkalne minerale organizam koristi za neutralizaciju kiselih uslova nastalih pod uticajem spoljašnjih faktora.

Nutritivno, ovo povrće je veoma bogato kalcijumom, magnezijumom, gvožđem, kalijumom, fosforom, cinkom i vitaminima A, C, E i K. Obiluje vlaknima, folnom kiselinom, hlorofilom i mnogim drugim mikroelementima. Ukoliko niste u mogućnosti da nabavite organsko zeleno povrće, bolje je da jedete i neorgansko, nego da ga ne jedete uopšte. Opredelite se za onu vrstu koja je zdravstveno bezbedna, tj. zeleno lisnato povrće kupujte na mestima gde ste sigurni da namirnice prolaze kontrolu kvaliteta.

Benefiti konzumiranja zelenog lisnatog povrća

pročišćava krv;
utiče na prevenciju raka;
poboljšava cirkulaciju;
jača imunološki sistem;
obnavlja crevnu floru;
podiže energiju;
poboljšava rad jetre, žučne kese, kao i funkciju bubrega;
umanjuje sluz u plućima.

Kao baza za smutije i sokove

Zeleno povrće poput baby spanaća, kelja, zelene salate, blitve, rukole i matovilca, često se koristi kao baza za smutije i sokove. Međutim, da bi se gvožđe iz zelenog lisnatog povrća apsorbovalo u organizmu, potrebno je da u smuti dodate voćku koja sadrži vitamin C, koji pomaže u njegovoj apsorpciji. Najčešći izbor je limunov sok.

Uvrstite zeleno lisnato povrće u svakodnevnu ishranu

Osim u smutijima i sokovima, zeleno lisnato povrće možete jesti uz gotovo svaki obrok. Dodajte ga u salate, ali i kao prilog uz meso ili ribu. Od različitih vrsta zelenog lisnatog povrća, kao što su rukola, blitva, kelj, zelena salata i spanać možete da pravite različite dresinge i umake. U mojoj knjizi ”Vodič za kupovinu hrane” potražite sedmodnevni jelovnik u kojem se, između ostalog, nalaze i recepti sa zelenim lisnatim povrćem.