5 anti-aging namirnica

Postoje različiti načini kojima možemo da usporimo proces starenja organizma, a jedan od njih je svakako balansirana ishrana. U ovom blog postu vam predstavljam 5 anti-aging namirnica, koje vam mogu pomoći da usporite starenje tela, te održavate celokupno zdravlje optimalnim.

5 anti-aging namirnica

1. Voda

Hidratacija je neophodna za pravilno funkcionisanje organizma, podstiče metabolizam i podržava brojne fiziološke funkcije tela. Voda je najbolji način hidriranja, jer njom unosimo esencijalne materije poput kalcijuma, magnezijuma i flora, a izbacujemo toksine iz vitalnih organa.

Zbog toga je voda jedan od najznačajnijih faktora u borbi sa starenjem. Osim što vodom negujemo telo iznutra, utičemo i na njegovu spoljašnjost, naročito na izgled i stanje kože. Bez obzira na to što ne može u potpunosti ukloniti bore, ublažiće njihovu vidljivost. Potpuno hidrirana koža ima nešto zgusnutiji, puniji izgled, zbog čega su bore i druge linije manje upadljive. Osim toga, voda efikasno izbacuje toksine iz tela, što utiče na celokupno stanje organizma.

2. Mahunarke i celovite žitarice

Mahunarke i celovite žitarice spadaju u anti-aging namirnice budući da sadrže velike količine biljnih vlakana. Ishrana bogata vlaknima ne samo da će učiniti da izgledate i osećate se mlađima – brojna istraživanja dokazuju da vam zapravo pomaže da živite duže.

Vlakna poboljšavaju probavu, pozitivno utiču na zdravlje creva, te snižavaju nivo šećera u krvi, a mogu takođe koristiti koži. Zahvaljujući svojim antiinflamatornim svojstvima pomažu u sprečavanju pojave vidljivih znakova starenja poput bora i opuštene kože.

Pasulj sadrži velike količine vlakana. Crni pasulj, na primer, sadrži oko 10 g vlakana po šolji, što je presudno za održavanje zdravlja i imuniteta creva.

Celovite žitarice su takođe bogate vlakanima. Na primer, ovas sadrži moćne beta-glukane koji podržavaju zdravlje srca i creva, te jačaju imunitet.

3. Bilje i začini

Začini i začinsko bilje ne samo da poboljšavaju ukus hrani, već sadrže različita biljna jedinjenja koja mogu imati blagotvorne efekte na zdravlje organizma. Neka istraživanja sugerišu da neki začini mogu čak pomoći da koža izgleda mlađe.

Pokazalo se da cimet povećava proizvodnju kolagena, što može dovesti do povećane čvrstoće i elastičnosti kože. Pored toga, istraživanja sugerišu da kapsaicin, koji se nalazi u čili papričici, može smanjiti neke starosne promene koje se javljaju u ćelijama kože. Zatim, đumbir zahvaljujući jedinjenju gingerol, deluje protivupalno, što može pomoći u sprečavanju starosnih pega koje se razvijaju usled izlaganja kože suncu.

Bilje poput origana, ruzmarina i žalfije, koji predstavljaju blage diuretike, utiču na bubrege da proizvodu više urina, što pomaže izlučivanje štetnih materija iz tela.

4. Zeleno lisnato povrće

Budući da sadrži vitamine A i E, zeleno lisnato povrće od izuzetnog značaja za zdravlje kože i važan faktor u borbi protiv starenja. Pored toga, ovo povrće obiluje i vitaminom K koji stimuliše proizvodnju novih, zdravih ćelija kože i pomaže u zadržavanju vlage.

Bogato je i antioksidansima koji sprečavaju štetno delovanje slobodnih radikala. Vitamin C, kojeg takođe imaju, povećava proizvodnju kolagena, te na taj način kožu čini čvrstom i glatkom. Osim toga, obiluje vlaknima, folnom kiselinom, hlorofilom i mnogim drugim mikroelementima.

5. Ekstradevičansko maslinovo ulje

Ekstradevičansko maslinovo ulje jedno je od najzdravijih ulja. Istraživanja su pokazala da može pomoći u sprečavanju mnogih uobičajenih bolesti povezanih sa starenjem.

Snižava krvni pritisak, smanjuje rizik za razvoj srčanih bolesti, pomaže u sprečavanju metaboličkog sindroma i može biti efikasan u borbi sa kancerom.

Maslinovo ulje takođe može pomoći koži da izgleda mlađe. Neke studije sugerišu da ono ima snažno antiinflamatorno dejstvo na kožu i može je zaštititi od oštećenja od sunca.