6 namirnica za brži rast kose

Da li želite dužu, jaču i lepšu kosu? U ovom blogu pročitajte koju hranu bi trebalo da jedete kako biste prirodno ubrzali rast kose, te ojačali vlasi.

Najzdravija ishrana za kosu ujedno je najzdravija ishrana uopšte – zasniva se na prirodnoj, celovitoj hrani i uglavnom (ali ne nužno u potpunosti) na biljnoj bazi, koja pruža brojne hranljive sastojke, neophodne za zdravlje celog organizma, pa i kose.

Dakle, hrana bogata gvožđem, cinkom, vitaminom C, vitaminima B, te omega 3 masnim kiselinama utiče na brži rast kose, te kosu čini jačom.

Namirnice za brži rast kose

1. Avokado

Avokado je bogat vitaminima B i E, koji štite i jačaju kosu. Vitamin B je neophodan da bi kosa rasla. Vitamin E pomaže u popravljanju oštećenja kože glave, koja mogu da uspore rast kose.

2. Jaja

Pored toga što sadrže gvožđe i cink, jaja su dobar izvor biotina, vitamina B, koji podržava rast kose. Osim toga, jaja su bogata proteinima, a proteini su jedan od osnovnih gradivnih elemenata kose. Naime, folikula dlake se uglavnom sastoji iz proteina.

3. Mahunarke

Mahunarke, poput pasulja, graška, sočiva i leblebija, sadrže velike količine gvožđa i cinka što ih čini odličnim namirnicama koje utiču na to da kosa brže raste.

4. Paprika

Hrana bogata vitaminom C, poput paprike, utiče na zdravlje kose na dva glavna načina. Prvo, pomaže telu da apsorbuje gvožđe koje se nalazi u biljnoj hrani poput pasulja i spanaća. Drugo, telo vitamin C koristi za stvaranje kolagena koji je potreban za optimalan rast kose. Ostali dobri izvori vitamina C su citrusi, jagode, kivi i tamnozeleno lisnato povrće.

5. Tamnozeleno lisnato povrće

Tamnozeleno lisnato povrće, poput kelja, brokolija i spanaća, obezbeđuje telu dovoljne količine gvožđa i vitamina C. Određeno povrće, uključujući rukolu, kelj, brokoli i prokelj, sadrži i visok nivo sumpora, minerala koji pospešuje porast kose.

6. Koštunjavi plodovi

Koštunjavi plodovi sadrže omega 3 masne kiseline, esencijalni hranljivi sastojak koji smanjuje upale i pospešuje rast kose. Osim toga, neki od koštunjavih plodova, poput orasa, sadrže i biotin koji takođe podržava porast kose. Dok, brazilski orah sadrži i selen koji, ne utiče pozitivno samo na zdravlje kože glave, već i spračava opadanje kose.