10 načina kako možete jesti avokado

Avokado je izuzetno zdravo voće, jer poseduje veliku količinu zdravih masti koje su veoma korisne za pravilno funkcionisanje organizma jer snižavaju nivo lošeg holesterola, poboljšavaju krvotok, dobro utiču na mozak, regulišu san i podmlađuju kožu. To su sve razlozi zbog kojih bi trebalo da ga uključite u ishranu. U ovom blogu ću vam predstaviti 10 načina kako možete jesti avokado.

Osim toga, bogat je vlaknima, proteinima, a sadrži i antioksidans glutation koji pospešuje rad jetre i pomaže joj u otklanjanju toksina iz organizma.

I ono što je takođe veoma važno, avokado je izuzetno ukusan i predstavlja odličan sastojak raznovrsnih jela, a možete ga dodati i slanim i slatkim obrocima.

Evo na koje sve načine možete da spremate jela sa avokadom.

1. Začinjen avokado kao dodatak jelima

Najjednostavniji način da uživate u avokadu jeste da ga isečete na komade i začinite po svom ukusu. Možete ga posoliti, pobiberiti, te dodati mlevenu papriku, balzamiko, limunov sok ili ekstradevičansko maslinovo ulje.

2. Punjeni avokado

Presecite avokado, izvadite košticu, te obe polovine napunite jajetom. Potom ih pecite 15-20 minuta na 220 ℃. Nakon toga, začinite ga svežm biljem poput peršunovog lišća, bosiljka ili nane. Jaja možete zameniti drugim sastojcima, kao što su tunjevina, piletina, povrće i voće.

3. U omletu

Ukoliko želite da doručak obogatite zdravim mastima, uključite avokado u kajganu ili omlet. Jednostavno dodajte kockice avokada u tiganj sa jajima. Dobijeno jelo začinite po ukusu.

4. Na tostu

Zamenite namaze poput maslaca i margarina avokadom. Namaz od avokada odlično ide uz tost. Na taj način ćete sendvičima dodati brojne nutrijente, neophodne za normalno funkcionisanje organizma.

5. Kao gvakamoli

Da biste napravili gvakamoli, izuzetno ukusan umak, možete koristiti samo avokado, sveže bilje i začine, ili ga možete kombinovati sa drugim sastojcima kao što su kukuruz, brokoli i kinoa.

6. U salatama

Avokado je odličan sastojak različitih salata. Možete ga kombinovati sa svim vrstama povrća, mahunarki, kao i sa piletinom i ribom. Budući da sadrži zdrave masti i vlakna pružiće obroku puniji ukus, a vi ćete duže ostati siti.

7. U potažima

Zahvaljujući kremastoj teksturi avokado je odličan sastojak potaža. Možete ih praviti uz dodatak povrća poput spanaća, celera i limunovog soka.

8. Kao humus

Kako biste povećali količinu zdravih masti i vlakana u humusu, leblebijama i ekstradevičanskom maslinovom ulju dodajte avokado. Osim toga, ovo voće doprineće kremastoj teksturi humusa.

9. Kao sastojak smutija

Da biste spremili smuti bogat brojnim nutrijentima, avokado kombinujte sa zelenim, lisnatim povrćem kao što su kelj i baby spanać, ali i sa voćem poput banana, ananasa ili bobičastih plodova. Osim toga, dodajte i proteinske prahove, poput konopljinog i bundevinom, ili mleko od badema ili kokosa.

10. U sladoledu i drugim desertima

Zahvaljujući neutralnom, blagom ukusu koristi se kao sastojak i slanih i slatkih jela. Odličan je kao baza veganskim sladoledima, jer im pruža bogatu, kremastu strukturu. Koristi se i kao zamena za puter prilikom pravljenja kolača, pudinga, ali i veganskih čokolada.