Da li je sok od celera zdrav?

Pretpostavljam da ste ispratili na mojim IG storijima da obožavam da konzumiram sok od celera, te da ga veoma često pravim.

Sok od celera bogat je hranljivim sastojcima. U ovom blog postu vam pišem o naučno dokazanim zdravstvenim prednostima koje poseduje.

Nutritivni sastav soka od celera

Listovi i koren izuzetno su bogati mineralima, vitaminima i eteričnim uljima, zahvaljujući kojima ova biljka ima snažan, karakterističan miris. Sadrži velike količine magnezijuma, vitamina K i biljna vlakna. Pored toga, obiluje vitaminima B kompleksa, kao i vitaminom C.

Samo 1 šolja (oko 240 ml) soka od celera sadrži:

Kalorije: 33
Proteini: 1,6 g
Ugljeni hidrati: 7 g
Šećer: 3,2 g
Kalcijum: 7% preporučene dnevne doze
Magnezijum: 6% preporučene dnevne doze
Kalijum: 13% preporučene dnevne doze
Natrijum: 8% preporučene dnevne doze
Vitamin C: 8% preporučene dnevne doze
Vitamin K: 58% preporučene dnevne doze

Takođe je bogat mnogim drugim hranljivim sastojcima, kao što su cink, bakar, folati, biotin, vitamini B grupe i brojni antioksidansi.

Zdravstvene prednosti soka od celera

1. Hidrira organizam

Sok od celera sastoji se uglavnom od vode i može vam pomoći da ostanete hidrirani. Hidratacija je vitalna za zdravlje organizma, ali mnogi ljudi ne unose dovoljno tečnosti tokom dana. Pravilna hidratacija pomaže u upravljanju krvnim pritiskom, telesnom temperaturom, funkcijom mozga, isporukom hranljivih sastojaka, izlučivanjem otpada i zdravljem bubrega.

2. Ne sadrži mnogo šećera

Sok od celera je zdravija opcija od slatkih napitaka. U jednoj šolji (oko 240 ml) soka od celera ima samo 3,2 grama prirodnog šećera. Pića zaslađena šećerom poput gaziranih i energetskih napitaka sadrže do 50% dodatog šećera i oko 500 kalorija. Stoga, odabirom pića sa niskim sadržajem šećera, poput soka od celera, možete značajno smanjiti ukupan unos šećera i kalorija.

3. Poseduje antiupalna svojstva

Sok od celera sadrži mnogo biljnih jedinjenja koja se nazivaju fitonutrijenti, a koja mogu smanjiti upalu. Ova jedinjenja deluju kao antioksidansi, koji pomažu u smanjenju oksidativnog stresa. Ishrana bogata antioksidansima povezana je sa nižim stopama hroničnih bolesti, uključujući bolesti srca, dijabetes, gojaznost i određene karcinome. Oni takođe mogu poboljšati zdravlje kože.

Sadrži veliku količinu soli

Budući da sok od celera sadrži veliku koncentraciju natrujima, konzumirajte ga u organičenim količinama. Neke studije sugerišu da visok unos natrijuma doprinosi povećanom nivou krvnog pritiska ili do pojave peska u bubrezima, posebno među onima koji su osetljivi na dejstvo soli. Takođe prilikom kupovine birajte organski celer, budući da se ovo povrće nalazi na Dirty Dozen listi za 2021. godinu, a to znači da sadrži veliku količinu pesticida.

Kako da napravite sok od celera?

Pored čajeva, vode i smutija, možete da popijete i sok od celera. Svakako, pravite pauze i rotirajte sve što konzumirate kao deo vaših rituala, kako biste podržali raznovrsni unos nutrijenata.

Sastojci:
1 ceo celer u štapu

Priprema: Operite celer i procedite ga kroz sokovnik. Dobijeni sok popijte odmah kako biste što bolje iskoristili sve njegove korisne nutrijente. Osim toga, celer možete i izblendirati. Dodajte 1 dl vode i blendirajte dok ne dobijete glatku teksturu. Nakon toga sok dobro procedite i popijte ga odmah.