fbpx

LETNJI GREEN METHOD 12-16.8.

7 namirnica koje mogu da uzrokuju nadimanje

Jednostavno objašnjeno, nadutost ili nadimanje predstavlja način na koji telo šalje signal da stomak ne funkcioniše kako treba. U ovom blogu vam predstavljam 7 namirnica koje mogu da uzrokuju nadimanje.

Brojni su razlozi ovog problema, a najčešći su svakako loša ishrana i intolerancija na hranu – posebno na laktozu i gluten. Nepravilna ishrana ali i određene namirnice koje se teže vare uzrokuju nagomilavanje loših bakterija u crevima koje proizvode velike količine gasova, i time izazivaju nadutost.

Ponekad i sam način na koji unosite hranu može biti uzrok problema, jer se brzim gutanjem unosi i višak vazduha što može biti okidač brojnih probavnih smetnji.

Obratite pažnju na ove namirnice

Pasulj

Pusulj spada u jednu od 7 namirnica koje mogu da uzrokuju nadimanje. Sadrži proteine, ugljene hidrate, vlakna, kao i brojne vitamine i minerale. Osim toga, sadrži i enzim alfa-galaktozidazu koji se fermentira pomoću bubrežnih bakterija u debelom crevu a tokom tog procesa stvaraju se gasovi. Međutim, kod pojedinaca sa iritabilnim crevima tokom fermentacije formira se i druga vrsta gasa koja može uzrokovati niz neprijatnih simptoma poput nadimanja, grčeva i dijareje. Potapanjem pasulja preko noći možete izbeći ovaj problem. Pored toga neke vrste, kao što su crni i pinto pasulj, lakše se vare.

Sočivo

Takođe spada u mahunarke i poput pasulja sadrži proteine, ugljene hidrate, vitamine i minerale, ali i veliku količinu vlakana koja mogu izazvati nadimanje kod osoba sa osetljivim digestivnim traktom. Imajte u vidu da svetla sočiva imaju manje vlakana od tamnih. Kao i pasulj, i ovu vrstu mahunarki potrebno je da potopite u vodu nekoliko sati pre kuvanja.

Pšenica

Pšenica je poslednjih godina veoma često predmet brojnih rasprava jer sadrži protein gluten koji kod pojedinih ljudi koji pate od celijakije ili intolerancije može izazvati veoma ozbiljne zdravstvene probleme, a i bol u stomaku, nadimanje, gasove i dijareju. Bez obzira na to, pšenica je u obliku brašna i dalje najčešći sastojak industrijskih i pekarskih proizvoda koje bi trebalo da izbegavate. Postoje brojne zdrave alternative ovoj žitarici kao što su kinoa, heljda, kokosovo, bademovo i mnoga druga brašna koja ne sadrže gluten.

Brokoli i karfiol

Iako je ovo povrće veoma zdravo i sadrži brojne esencijalne hranljive sastojke, ono takođe sadrži i enzim alfa-galaktozidazu koji izaziva nadutost. Naravno, kuvano se mnogo lakše vari. Ponekad umesto brokolija i karfiola možete pojesti tikvice, blitvu ili batat.

Luk

Iako ga verovatno jedete u manjim količinama, obično kao dodatak nekom drugom povrću, luk može izazvati nadimanje jer sadrži vrstu vlakana fruktan. Osim toga, pojedini ljudi sa osetljivom probavom intolerantni su i na neke druge sastojke ovog povrća, pa je najbolje da ga skuvate kako biste izbegli gasove. U određenim prilikama kao alternativu možete koristiti sveže začinsko bilje.

Mlečni proizvodi

Prema brojnim naučnim istraživanjima čak 75% svetske popoulacije intolerantno je na laktozu, šećer koji se nalazi u mleku ali i u drugim mlečnim proizvodima. Ovaj sastojak može uzrokovati brojne probavne smetnje uključujući gasove, nadimanje, grčeve i dijareju. Najbolja alternativa mleku životinjskog porekla su nezaslađena biljna poput kokosovog, bademovog i pirinčanog mleka.

Jabuka

I ovo voće može uzrokovati nadimanje jer sadrži veliku količinu vlakana ali i fruktoze zbog čega je kuvane jabuke mnogo lakše svariti od svežih. Banane, borovnice, grejpfrut, mandarine, narandže i jagode neće izazvati ove simptome.

Rešenje za nadutost

1. Pravilno žvakanje

Pre svega, važno je da svaki zalogaj sažvaćete barem tridesetak puta kako biste već u ustima započeli razgradnju hrane i time olakšali posao svom digestivnom traktu.

2. Masaža

Nežna masaža abdomena pomoći će vam da opustite stomak i poboljšate varenje.

3. Voda

Ovo stalno ponavaljam jer je veoma važno da dnevno popijete oko 2 litre vode. Time ćete ne samo hidrirati organizam već i potpomoći varenje.

4. Test intolerancije na hranu

Uradite test intolerancije na hranu pomoću kog možete otkriti koje namirnice vam smetaju.

Kliknite da ocenite!
[Ukupno ocena: 2 Prosečna ocena: 2]

SVAKE SREDE U 9h u vaŠem inboxu

prijavite se na newsletter

Zajednica od

117 000+ pratilaca

Pratite sadržaj koji svakodnevno kreiram za vas, uz holistički pristup zdravlju, ishrani i životnim navikama.