Kako sprečiti nadimanje?

Da li i vas muči pitanje kako sprečiti nadimanje? Osećaj nadutosti je simptom koji se, u manje ili više izraženom obimu, pojavljuje kod brojnih bolesti. Može biti znak nekih blažih tegoba, ali i ozbiljnijih oboljenja kao što su gastritis, hronični pankreatitis ili upala žučne kese.

S obzirom da je nadimanje veoma često posledica konzumiranja obilnih obroka, nezdrave i začinjene hrane, u ovom blogu vam predstavljam nekoliko načina kako sprečiti nadimanje, te koje namirnice bi trebalo da isključite iz jelovnika, ukoliko imate ovaj problem.

1. Spavajte dovoljno

Potrudite se da redovno spavate jer spavanje podstiče normalan rad creva. Spavanje je takođe važno za ublažavanje stresa, a velika količina stresa može poremetiti ravnotežu u crevima.

2. Hidrirajte se

Da biste sprečili zadržavanje viška tečnosti u organizmu, a time i nadimanje, pijte mnogo vode, najmanje 8 čaša dnevno. Na taj način ćete hidritati ćelije u telu, te pomoći varenje i sprečiti zatvor.

3. Budite fizički aktivni

Možda vam neće biti prijatno da vežbate dok ste naduti, ali pokušajte da se pokrenete. Fizičkom aktivnošću ćete omogućiti da se voda kreće kroz telo i gasovi kroz probavni sistem, što će sprečiti nadimanje.

4. Jedite fermentisanu hranu

Fermentisane namirnice kao što su kimči, miso i kiseli kupus sadrže probiotike. Fermentisana hrana može pomoći u balansiranju bakterija u crevima, oslobađajući enzime koji razgrađuju hranu i olakšavaju prolazak štetnih materija kroz digestivni trakt.

5. Isključite namirnice koje potencijalno uzrokuju nadimanje

Određena hrana može da uzrokuje nadimanje. Ukoliko shvatite da vam neke namirnice ne prijaju, pronađite im odgovarajuću zamenu.

Izbacite gluten i mlečne proizvode

Dva najčešća uzročnika nadimanja predstavljuje namirnice koje sadrže gluten, kao što su proizvodi na bazi pšeničnog, raženog i ječmenog brašna, ali i mlečni proizvodi budući da veliki broj ljudi reaguje na laktozu i kazein. Adekvatna zamena za ove proizvode su namirnice koje ne sadrže gluten (palenta, pirinač, kinoa, heljda i dr.), kao i biljni sirevi, namazi i napici poput pirinčanog, bademovog, heljdinog, kokosovog i dr.

Pijte čaj umesto kafe

Dok kofein može stimulisati mišiće debelog creva, kafa na bazi mleka može uzrokovati nadimanje ako ste osetljivi na mlečne proizvode. Ako posle kafe osetite nadutost, zamenite je biljnim čajem.

Biljni čajevi poput nane ili đumbira umiruju napetost u stomaku. Zeleni čaj je takođe dobar izbor, jer ima protivupalna svojstva, što olakšava prolazak hrane kroz digestivni trakt.

Jedite špargle umesto brokolija

Povrće poput brokolija, kupusa i kelja može uticati na pojavu nadutosti kod nekih ljudi. Ukoliko ste i vi među njima, nemojte ovo povrće jesti sirovo, već ga skuvajte na pari ili zamenite šparglama. Špargle sadrže inulin, prebiotik koji podstiče rast dobrih bakterija u crevima, poboljšavajući probavni proces.

Jedite banane ili kivi umesto sušenog voća

Bakterije u crevima mogu da fermentišu veliku količinu šećera iz sušenog voća, što dovodi do stvaranja gasova. Da biste to sprečili Ili pijte vodu kad god jedete sušeno voće ili ga zamenite svežim voćem.

Banane i kivi su odličan izbor, budući da sadrže veliku količinu kalijuma, koji utiče na izbacivanje natrijuma iz organizma. Kivi takođe sadrži enzim aktinidin, koji ubrzava probavu.

Smanjite količinu soli i uvedite i druge začine

Previše soli jedan je od najčešćih uzroka nadimanja. Višak natrijuma izaziva nakupljanje tečnosti, što može dovesti do zadržavanja vode i pojave nadutosti. Zamenite so biljnim začinima koji ne sadrže natrijum.

Začini i začinsko bilje poput kurkume ili ruzmarina mogu poboljšati varenje i ublažiti nadimanje. Takođe možete dodati đumbir u razna jela. Đumbir deluje protivupalno i pomaže hrani da se lakše kreće kroz sistem za varenje.